marți, 24 august 2010

Carne de vita cu usturoi la cuptor

Am venit intr-o dupa amiaza de la servciu fara prea mult chef de a intra in bucatarie. Culmea culmilor, nu mai aveam nimic gatit prin frigider si al meu sot tipa ca din gura de sarpe "mi-e foooooame!!!!!" Asa ca a trebuit sa ma apuc de gatit si cu chef si fara chef. Am scos repede de la congelator o bucata de muschi de vita si l-am pus la fiert intr-un vas cu apa, cu gand sa fac ceva de papa repede. Intre timp, am dat iama prin gradina de legume si zarzavat si am adus cate ceva din fiecare. Dar ce sa fac??? Si atunci mi am amintit de aceasta reteta pe care am mancat-o la Restaurant Vanatorul din Parcul Copu Iasi, si care mi s-a parut delicioasa la acel moment. Sau...poate mi era si mie fooooooame !!!

Ingrediente:
500 gr carne vita,
2 bostanei,
4-5 cepe medii,
5-6 rosii,
2-3 castraveti,
3 ardei iuti,
1 capatana usturoi,
sare, piper

Preparare:
Dupa ce am fiert carnea de vita (mai mult pentru a o dezgheta , in cazul meu, decat pentru a o fierbe) am taiat-o bucati potrivit de mari.
Legumele  le -am spalat, le-am curatat de coaja, le am taiat cubulete si le am calit un pic, intr-o tigaie cu cateva linguri de ulei incins. Se condimenteaza dupa gustul fiecaruia.
Dupa ce le-am calit cam 10 minute, se toarna jumatate din cantitatea de legume in vasul roman, care in prealabil a fost tinut in apa. Deasupra se aseaza carnea de vita si inca un strat cu legume.
    
Se pune capacul si se da vasul la cuptor.
Intre timp se curata usturoiul si se piseaza. Dupa aproximativ 30 minute se scoate vasul, si se presara usturoi pe toata suprafata.
Se da din nou la cuptor, de data asta fara capac si doar pentru 15 minute. Pofta mare.
Si uite asa ne-am astamparat foamea si in seara asta, fara a sta prea mult la cratita.

Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...