joi, 19 august 2010

...in imagini....

Pentru mine gradina, curtea si casa mea sunt un colt de rai, un colt din sufletul meu. Cu bune si cu rele, cu greutati, cu bucurii...toate ma reprezinta. Toate ma fac sa plang sau sa zambesc strengareste atunci cand se  intampla ceva nou, cand pe lume vine un suflet, sau cand pierd ceva drag.  Toate ma completeaza, toate ma fac sa fiu ceea ce sunt. Toate vin si trec, insa in suflet raman imagini si amintiri minunate.
Acum o sa va arat doar cateva fragmente din ceea ce ma inconjoara. Cu timpul voi mai adauga si alte minuni din coltul meu de rai. Sper sa va placa.

Desi mi-e greu sa ma hotarasc cu ce sa incep, cu gradina de flori, cu gradina de legume si zarzavat, cu animalutele din curte....hai sa incep cu..........animalute. Aceasta parte e cea mai frumoasa, cea mai vie, cea mai colorata, dar si cea mai ....solicitanta. Trebuie sa fii mereu in miscare si sa ai grija de fiecare sa aiba apa, mancare, sa fie curatenie in "casuta" lor, sa-i ingrijesti cand sunt bolnaviori sau loviti....si tot asa. Dar dragostea cu care te rasplatesc, merita orice efort.

El e Rolly-sufletul meu. E un metis pechinez corcitura (asa l-a catalogat doctorul lui cand i-a facut "buletin") are 5 ani si e minunea din intreaga curte. Desi e mic, e foarte curajos si mai ales iubaret. Daca plec de acasa, la serviciu, in oras....(fie si pt.5 min.), cand ma intorc se alinta si se bucura , si ma pupa cum cred ca un om nu ar putea-o face niciodata. E mereu la poarta cand ajung acasa, si credeti-ma ca oricat de suparata sau nervoasa as fi cand il vad simt ca mi se lumineaza sufletul. E cea mai buna alinare. Nu mi trebuie altceva.
"Fratele " mai mare al lui Rolly e un lup pe nume Toto care are 8 ani,
 dar e la fel de copilaros ca si la cateva luni (si care se ascunde mereu de "fotograf")
Si.ca sa fie meniul complet, sa va arat cativa din prietenii de baza ai lui Rolly....pisicile

(aceste poze sunt special pentru o prietena draga sufletului meu, Elena,  care ma intreaba mereu "ce-ti mai fac pisicile??")

In continuare sunt alte vietati dragalase care cresc in curtea mea si care, dupa parerea mea sunt cele mai tacute animale de pe pamant...iepurasii (cu imagini de cand erau mici-mici si dupa ce au crescut)

Aici sunt o parte din legumele pe care le ingrijesc si le cultiv cu drag, si pe care apoi le folosesc in retetele cu care mi hranesc mica familie si pe care le mai postez si pe aici cu gandul ca poate le citeste cineva si le gaseste interesante.
Rosii cherry
Una din cele 3 tufe de vinete.....
Ardeii iuti folositi din plin la tocanite, mancarica, bors....
Bostaneii / dovleceii  cu ajutorul carora am umplut jumatate de blog cu retete si care acum stau intinsi frumos la soare si se coc pentru a strange samanta din care la anul voi avea noi dovlecei mici si gustosi
Strugurii...din care voi face un must gustos prin septembrie

Si...cum legumele au nevoie de savoare, atunci cand le gatim, sa va prezint si o parte din "orataniile" care pe masura ce se dezvolta si cresc frumos, devin........bunatati pe masa noastra

Avem aici, curcaneii care fac obiectul unor retete delicioase, mai ales cand stii ca sunt crescuti BIO
 
Puisorii ....si de curte si de "stat"....tot BIO...
Viitoarele gaini rasa Brahms
"Fripturici" in devenire


Am lasat la urma, dar nu in ultimul rand (sa folosesc o vorba celebra) gradina mea cu flori si bolta de vie sub care luam masa zi de zi , de primava devreme pana toamna tarziu

Crinii cu parfum imbatator

Creasta cocosului
Petunii
Muscata
Preotesele

Trandafirii, simbolul dragostei

Portolac

Aici e doar o parte din ceea ce ma inconjoara si mi lumineaza viata in fiecare zi, cand ajung acasa de la munca. E adevarat ca uneori imi vine sa renunt la tot si la toate si sa pot sta si eu tolanita in pat cu nasu-n televizor fara sa fac nimic, insa atunci cand aruncandu-mi ochii pe geam vad gradina viu colorata in care zi de zi infloreste o noua floare, cand aud un puisor abia iesit din ou cum piuie, cand vad cum se alinta pisica la picioarele mele............imi dau seama ca asa sunt eu, asta ma reprezinta si nu pot renunta.

Si promit ca o sa mai adaug si alte imagini.......care sper sa va ajute sa ma cunoasteti mai bine. 

Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...