miercuri, 10 ianuarie 2018

Economie in buctarie (idei, solutii, sfaturi)


sursa foto

Anul 2018 a început cu o serie de articole despre cum putem face economie în bucătărie. Cu informaţii şi sfaturi utile .


Primul de acest gen pe care l-am citit a fost al Iulianei de la BucateAromate. Iuliana ne oferă câteva soluţii de economisire şi cum să ajungem al sfârşit de an să avem câţiva bănuţi puşi deoparte pentru a ne satiface un moft pe care altfel nu ne-am permite .

PS – mie mi-a plăcut ideea de a ne face puşculiţă dintr-un borcan căruia îi lipim capacul (pentru a nu fi tentaţi să umblăm la „economii”) şi facem un orificiu pentru a pune bănuţii (şi uite aşa o primă economie).

Nici ideea în sine de a pune săptămânal o anumită sumă în puşculiţă nu e rea, însă (cel puţin din punctul meu de vedere) pentru a pune acei bănuţi deoparte trebuie să ai de unde (cred că şi voi ca şi mine, aveţi socotit şi împărţit fiecare leuţ din salariu şi cum alte surse de venit nu am....) aşa că aştept ideile în sine pentru economisire.

Un alt articol l-am găsit pe blogul BucatariaUrecheatei- Corina, care ne arată cum putem pregăti legumele pentru supă cremă pentru mai multe zile (rezolvând astfel şi problema lipsei de timp şi risipa – dacă din 2 morcovi si un cartof ieşea prea multă supă şi aruncai ceea ce rămânea, acum poţi pune doar un morcov jumătate si jumătate de cartof pentru o porţie iar restul le pui în altă punguţă pentru altă porţie).

Mi-a plăcut ideea/proiectul aşa că m-am gândit să mă alătur şi eu fetelor (dacă vor mai apărea articole , le voi adăuga) şi sper să reuşesc să vin cu idei de economisire  sau măcăr de a reduce situaţiile în care aruncăm mâncarea.

Şi eu, ca mulţi dintre noi, mă regăsesc de multe ori în situaţia de a arunca destul de multă mâncare . Şi indiferent cât încerc să reduc porţiile, tot rămâne. Cât de puţin, dar rămâne. Sunt oarecum norocoasă, că nu sunt în situaţia de a arunca resturile alimentare la tomberon pentru-că părinţii mei stau la ţără . Nu că eu aş sta la oraş (tot ţărancă mi-s), dar ei sunt din „garda veche” să spun aşa. Fac parte din generaţia celor cărora le face plăcere să aibă animale în curte şi au găini, iepuri, cătei, pisici, purcei, cal, văcute, oi...tot tacâmul, ce mai. Acum să revin la „norocul” meu : având atâtea animăluţe, la noi totul se reciclează. Am două vase : unul mare în care pun resturile de mâncare ce ajung la porc şi unul mai micut pentru oasele/cărniţa ce ajunge la pisici si căţei. Pâinea o usuc şi împreună cu un morcov/cartof /cotor de varză ajunge mâncare la iepuraşi.  Într-o oarecare măsură o pot considera şi asta o economie, pentru-că astfel ai mei cheltuie cu câţiva leuţi mai puţin pe lună pentru nutreţurile animalelor de pe lângă casă. La „schimb” primesc ouă proaspete, brânză, lapte, smântână şi când e cazul carne.

Revenind la bucătărie, o primă idee despre ce economii putem face ar fi aceea de a gândi meniurile astfel încât să le putem lega între ele. 

  • De exemplu, dacă fac legume cu carne la cuptor şi mai rămân legume, le transform într-o supă cremă numai bună de luat la pachet a doua zi.

  • Dacă aleg să fac orez, şi rămâne, îl combin cu alte legume (de obicei cu ciuperci) şi fac legume (vinete/dovlecei) umplute.

  • Piureul în transform în musaca.

  • O altă chestie pe care o practic de ceva vreme este de a-mi cumpăra legumele de la aprozar (am descoperit unul în zona mea care are preţuri mai mici chiar decât la piaţă, şi unde mai pui că vânzătoarele sunt draguţe şi te lasă să iţi alegi marfa - pe când la piaţă am întâlnit neni care nici nu te lasa să atingi ardeii sau "daca vrei pe alese cucoană e 5 lei nu 4 lei cât scrie" - chestie destul de enervantă). Am renunţat la comoditatea de a lua legume de pe raft şi de a le pune în coş şi am constatat că fac o economie destul de mare. Unde mai pui că sunt şi mai gustoase legumele de pe tarabă decât cele din supermarket. 


Momentan nu-mi mai vin alte idei dar promit că revin cu un alt articol.


Dacă aveţi sfaturi nu ezitaţi să le împărtăţiţi şi cu mine. Orice bănuţ economisit e binevenit. 

Şi sunt sigură că fiecare dintre voi are propriile metode de economisire. Ale voastre care sunt?
Nu de alta, dar vreau si eu obiectiv nou la camera foto :D

2 comentarii:

Iuliana spunea...

Ce fain ca locuiti la tara! La voi chiar ca nimic nu se arunca, orice coaja de cartof sau de morcov si orice os isi gaseste destinatarul pofticios in ograda :)
Succes, Monica! Hai sa ne laudam in decembrie cu noile obiective, vrei? :))

Monya spunea...

Asa este , suntem avantajati din punctul asta de vedere. Si asa cum am spus si in articol parca s mai gustoase produsele de tara cand stiu ca le am "platit" cumva .

Multam. Sa fie.

Sper sa reusesc ! Spor si tie.

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...