marți, 31 martie 2015

Hrana bio pentru gradina


O sa incep prin a va spune ca stau la casa "pe pamant" de cand ma stiu. Aici am crescut, aici am ales sa-mi cresc puiul. Pentru o copilarie curata si frumoasa asa cum am avut si eu. Pentru o copilarie in care sa poata alerga dupa catel, sa traga pisica de coada, sa fugareasca gainile bunicii sau mai stiu eu ce alte sotii. O copilarie in care "tehnologia" (tableta, calculator s.a.) sa aiba un loc cat mai mic pe lista ei de prioritati. 

Si asa cum e normal, sau cel putin mi se pare mie normal,  avem si noi o gradina cu flori si gazon. Gradina pe care in fiecare primavara o amenajam altfel. Si asta implica curatenie....sa strangem frunzele uscate, crengute de la copaceii ornamentali sau de la marul (caruia nimeni nu-i stie adevarata varsta) batran din colt, care peste iarna au stat amortite sub zapada. Acum trebuie stranse pentru a face loc ghioceilor, zambilelor si mai ales firelor firave de iarba. Ne inarmam cu greble, cosuri, var, pensoane si voie buna si trecem la treaba. Fiecare cat si cum poate. Tundem, smulgem, varuim, plantam....si cate si mai cate. Suntem mai ceva ca o armata de furnicute.

Kinder-ul din dotare participa activ la campania de primavara. Mai cara o crenguta, mai rupe o floare "pentlu tine mami", se mai preface in bondarel si ne ameninta ca ne inteapa....iar noi  astia mari si far` de minte , ne "Speriem" si alergam de frica bondarelului fioros. Se distreaza copios si cand gaseste o rama sau un melc amortit abia scotandu-si coarnele din cochilie. Totul e cuprins de hohote de ras de copil fericit.

....dovada.....

Adunam mormane intregi de resturi vegetale, carora le dam foc si le pazim "sa nu sara scantei si sa provocam un dezastru" . Si la final adunam cenusa si o ducem la gunoi, pentru a lasa terenul curat. Ei...nu-i asta munca de Sisif ? Nu irosim in acest fel, o sursa de ingrasamant natural? Unde mai pui ca ne afumam si mirosim a fum jumatate de zi .

Si uite-asa, dupa o zi istovitoare de munca,  in fiecare an, ne spunem ca un tocator de resturi ar fi de un mare ajutor in gospodaria noastra. 

De curand am descoperit tocatorul de resturi vegetale de la Gardenpedia si cred ca ar fi ideal pentru noi. 

Tocatorul de resturi vegetale este foarte util atunci cand esti un pasionat al ingrijirii bio. Prin tocarea resturilor de crengi, plante, iarba etc. se poate face mulch, lucru care se foloseste ca fertilizator pentru plante.


Insa cu tocator sau fara, munca ne este rasplatita  cu flori parfumate si in culori superbe.  
Ce ne putem dori mai mult?


4 comentarii:

Alice spunea...

Misto tare! bafta!

Gina Bradea spunea...

E foarte interesant un astfel de tocator, de mult imi doresc, asa ca o sa studiez oferta. Multumesc frumos, Monica :)

Monya spunea...

Multumesc Alice.

Monya spunea...

Gina sper s agasesti ceva pe placul tau.

Reduceri masive in luna cadourilor doar pe Portokal.ro