Briose "pestrite"

De ceva vreme pe toate blogurile/ site-urile se tot vorbea de briose (muffins) , de cat sunt de bune, de cat de usor se fac si de cate variante exista. Si bineinteles ca m-a cuprins si pe mine curiozitatea si o pofta nebuna de a incerca aceasta "prajiturica". Dar n-aveam forme, asa ca vreo 4 zile am batut toate hypermarketurile / magazinele "casnice" in cautare de forme si intr-un final am gasit. Dar aici dilema: erau forme pentru muffins si forme pentru briose. Diferenta era doar de pret (vreo 5 lei intre cele 2 denumiri). Mi-am luat 2 tavite a cate 6 bucati pentru briose :D . Mai departe am frunzarit multstimatul google in cautare de retete si intr-adevar am gasit zeci si zeci de variante, dar m-am oprit la una simpla "briose cu ciocolata"

Asadar, iata reteta:

Ingrediente:
  • 250 grame făină
  • 150 grame zahăr
  • 6 grame praf de copt (un pic mai mult de jumătate dintr-un plic)
  • ¼ linguriţă sare
  • 1 ou
  • 200 ml lapte
  • 110 grame unt topit
  • 1 lingură esenţă vanilie (sau 1 plic de zahăr vanilat)
  • coajă de la 1 portocală
  • 2 linguri fulgi de ciocolată
Preparare: 
Intr-un vas adânc se amesteca bine cu o lingura, ingredientele uscate: făina, zahărul, praful de copt şi sare.
Într-un alt vas, se amesteca ingredientele umede: laptele călduţ, untul topit la bainmare, coaja de portocală, esenţa de vanilie şi oul. Se adauga ingredientele umede peste cele uscate şi se amesteca uşor pentru a se combina.Adaugati fulgii de ciocolată (pe care eu i-am obtinut cu ajutorul unei razatoare pe care am dat ciocolata)şi încorporaţi-i uşor.
Se ung formele de briose cu ulei / unt si se adauga compozitia. Atentie formele nu trebuie sa fie pline, pentru-ca aluatul va creste la copt.
Se dau tavile la cuptorul incins in prealabil, pentru aproximativ 30 minute.

Se scot si se servesc.

Sunt delicioase alaturi de o cana de ceai sau la cafeaua de dimineata.


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Bulete de branza

Coniac de cafea (de casa)

Cascaval de casa, dupa reteta mamei, sub supravegherea mamei