vineri, 24 februarie 2012

Briose "pestrite"

De ceva vreme pe toate blogurile/ site-urile se tot vorbea de briose (muffins) , de cat sunt de bune, de cat de usor se fac si de cate variante exista. Si bineinteles ca m-a cuprins si pe mine curiozitatea si o pofta nebuna de a incerca aceasta "prajiturica". Dar n-aveam forme, asa ca vreo 4 zile am batut toate hypermarketurile / magazinele "casnice" in cautare de forme si intr-un final am gasit. Dar aici dilema: erau forme pentru muffins si forme pentru briose. Diferenta era doar de pret (vreo 5 lei intre cele 2 denumiri). Mi-am luat 2 tavite a cate 6 bucati pentru briose :D . Mai departe am frunzarit multstimatul google in cautare de retete si intr-adevar am gasit zeci si zeci de variante, dar m-am oprit la una simpla "briose cu ciocolata"

Asadar, iata reteta:

Ingrediente:
  • 250 grame făină
  • 150 grame zahăr
  • 6 grame praf de copt (un pic mai mult de jumătate dintr-un plic)
  • ¼ linguriţă sare
  • 1 ou
  • 200 ml lapte
  • 110 grame unt topit
  • 1 lingură esenţă vanilie (sau 1 plic de zahăr vanilat)
  • coajă de la 1 portocală
  • 2 linguri fulgi de ciocolată
Preparare: 
Intr-un vas adânc se amesteca bine cu o lingura, ingredientele uscate: făina, zahărul, praful de copt şi sare.
Într-un alt vas, se amesteca ingredientele umede: laptele călduţ, untul topit la bainmare, coaja de portocală, esenţa de vanilie şi oul. Se adauga ingredientele umede peste cele uscate şi se amesteca uşor pentru a se combina.Adaugati fulgii de ciocolată (pe care eu i-am obtinut cu ajutorul unei razatoare pe care am dat ciocolata)şi încorporaţi-i uşor.
Se ung formele de briose cu ulei / unt si se adauga compozitia. Atentie formele nu trebuie sa fie pline, pentru-ca aluatul va creste la copt.
Se dau tavile la cuptorul incins in prealabil, pentru aproximativ 30 minute.

Se scot si se servesc.

Sunt delicioase alaturi de o cana de ceai sau la cafeaua de dimineata.


Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...