vineri, 7 februarie 2014

Cascaval de casa, dupa reteta mamei, sub supravegherea mamei

Cand primesc comanda de "2 pachete de margarina Unirea !!!! " e clar. Se anunta zi de cascavalit.  Aşa a fost şi de data asta. M-a sunat mama si mi-a spus sa cumpar margarină, ca vom face cascaval. Sau mai bine spus, voi face, ca doar trebuie sa invat si eu, ca n-o sa traiasca o vesnicie sa mi faca (am citat). Si uite-asa, doamna profa m-a pus la treaba. 

Motiv pentru care vă provoc şi pe voi. Vă-ncumetaţi să faceţi o porţie de caşcaval de casă si să-mi impărtăşiti rezultatul? 

Ingrediente:
4 litri lapte,
2 kg brânză de vaci,
200 g margarina (musai Unirea, spune sefa),
2 oua,
2 lingurite bicarbonat de sodiu,
2 lingurite sare fină.

Preparare:
 Într-un ceaun de tuci (daca n-aveti, cereti de la vecini)  punem laptele la fiert. În momentul în care începe să fiarbă adaugam branza de vaci şi lasam la fiert pana laptele se transformă în zer. Operatiune de 5 minute, maxim 10 in functie de puterea aragazului. 

Pregătim o strecurătoare şi o pânză de tifon. Eu am folosit tifonul pe care îl foloseşte mama pentru a prepara branza si pe care-l mai folosesc uneori in poze (bine, nu aceeaşi bucata de tifon) si care unor persoane nu le-a dat bine, dar asta-i alta poveste.  Răsturnăm brânza fiartă în laptele transformat in zer şi o lăsăm să se scurgă bine. 
Sfaramam branza bine de tot (se poate da prin răzătoare/ prin maşina de carne) pentru a obţine la final, un caşcaval fără cocoloase.
Între timp punem ceaunul din nou pe foc. Punem margarina (Unirea , aţi reţinut, da?!! ) in ceaun, şi după ce se topeşte adăugăm brânza sfarâmată / rasă. Adaugăm bicarbonatul de sodiu şi amestecam, iar cand începe sa devina elastic adaugam oule (eu le bat inainte, penntru omogenizare) şi sarea.

Amestecati continuu de sus în jos pana se topesc toate cocoloaşele de branza .Când este legat uniform şi răsturnăm cascavalul în caserole (cutii de margarina-de inghetata- mai stiu eu ce aveti prin casa) unse cu margarina topita (pentru a se desprinde mai usor la servire).

Îl taiem în foma dorita si-l savuram . Mie mi-a placut maxim ca am obtinut si gaurele, ca la cascavalul de fitze.


Bon apetit !! 

28 de comentarii:

Cris spunea...

Doamne, cate amintiri ati trezit in mine! Obisnuia sa faca si mama mea mereu,insa eram prea micuta pt a ma interesa cum se face... Si din pacate, am pierdut-o prea devreme, iar de atunci nu am mai mancat ascaval facut in casa... ilpunea intr-o forma de chec, apoi il invelea in folie alimentara si la frigider :)
Am sa fac cat de curand. cateva intrebari as avea. am putea inlocui margarina cu unt? branza dulce sa fie grasa sau mai slaba? laptele trebuie sa fie de casa sau e ok si cel ambalat? multumesc tare frumos pt aceasta reteta, dvs si mamei dvs! saru`mana! :-*

Micky Apostu spunea...

Si eu am pus tifon in poze odata si au sarit anumiti pe mine ca ce si cum. Dar tot o sa pun ca "da bine", nu? Cascavalul e fenomenal, trebuie sa-l incerc. Pupici scumpa :)

Stefy spunea...

mony arata fenomenal de bine cascavalul. si ce poate fi mai bun, decat un preparat pregatit de noi acasa???!! si tu continua cu tifonul ca da bine in poze..si pana la urma fiecare are stilul sau si cui nu-i place, asta e!!!

ela spunea...

din pacate eu nu inteleg nimic.
care branza trebuie sfarmata ? pai n-ai pus-o in lapte / sau cum sunt pasii ?
ai zis ca pui branza in lapte ? si cum rasturnam branza fiarta in laptele transformat in zer , pai nu era acolo branza ?
imi pare rau dar absolut nimic nu inteleg . . sorry ...

dia_diana58 spunea...

Ela draga , reciteste un pic si vei intelege , asa mi se intampla deseori si mie si vreau sa ripostez si dupa ce recitesc , rosesc :d

Monya spunea...

Cris....multumesc pentru cuvintele frumoase. Ma faci sa rosesc.

Cat despre reteta, da, se poate inlocui margarina cu unt (eu nu am facut-o niciodata , insa am vazut multe retete cu unt)
Branza si lapte am folosit mereu de tara, dar nu vad de ce nu ar fi ok si cel ambalat. Insa, in cazul asta, cred ca branza trebuie sa fie un pic mai grasa.
Te pup. Si abia astept sa revii sa mi spui daca ti-a reusit reteta.

Monya spunea...

Micky, daaa, da super bine tifonul :) Pooop.

Monya spunea...

Ela...
prima data punem branza (gata preparata) in lapte si o fierbem, pana laptele devine zer(adica cateva minute).
Scoatem apoi branza fiarta , o scurgem putin si o sfaramam din nou (sau o dam prin razatoare).

Imi pare rau ca nu ai inteles. Eu zic ca am fost destul de explicita. Dar daca mai ai intrebari, te astept cu drag.

Marilena spunea...

Nu am preparat pana acum cascaval de casa, dar la cat de bine arata (si cat de delicios cred ca este, judecand dupa fotografii), va trebui sa imi iau inima in dinti si sa incerc si eu candva!
Multumesc pentru reteta!

Monya spunea...

Marilena, multumesc pt cuvintele frumoase. Te mai astept in vizita.

Monya spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Anonim spunea...

foarte frumoasa reteta si pare foarte buna din poze, dar cred ca aici trebuia asa ca sa inteleaga omu "Răsturnăm brânza fiartă din laptele transformat in zer şi o lăsăm să se scurgă bine".
Dar dupa aceea laptele tranformat in zer nu-l mai folosesc? nu?

coco spunea...

De retinut!!!

Monya spunea...

@ Anonim: asa este. Laptele transformat in zer nu se mai foloseste. In continuare folosin doar branza.

TRUTIA M spunea...

CE ROST ARE BICARBONATUL PUS IN CASCAVAL ?

Monya spunea...

Trutia, bicarbonatul se foloseste ca si agent d ecrestere. In compozitie se formeaza nister bule care ajuta "aluatul" sa creasca sis afie aerat.

Anonim spunea...

imi spui te rog ce cantitate de cascavar rezulta. multumesc mult ptr.reteta. o zi buna

Monya spunea...

Aproximativ 4-5 cutii (de margarina, de 500 gr , daca le folosesti ca recipiente) .

Anonim spunea...

Multa bataie de cap cu branza ptr.unii:), nu?

Mihai spunea...

cu margarina otravesti cascavalu !! de ce nu unt? ce rost au ouale?

Unknown spunea...

E foarte bun la gust dar unde gresesc

Monya spunea...

Ioana, despre ce greseala este vorba?

iulia spunea...

Ce pot face cu zerul ramas ca sa nu-l arunc ?? Se mai poate folosi la ceva?

iulia spunea...

Ce pot face cu zerul ramas? Se poate folosi la ceva?

Monya spunea...

Iulia, zerul poate fi folosit la aluaturi sau pentru ciorbe. De asemenea, din zer mai poti face si urda.

Unknown spunea...

Am facut si eu dar am gresit cred ceva mia iesit putin granulat are gust de cascaval dar...nu e chiar minunat

Mona spunea...

Am facut pas cu pas tot ce ai scris !! A iesit nemaipomenit!! Multumesc!!

plesea petru spunea...

petru
buna ziua
am incercat si eu reteta dar nu se intareste cascavalul, am folosit unt in loc de margarina

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...