miercuri, 8 decembrie 2010

Racituri de porc





La noi au inceput pregatirile pentru sarbatoarea de Craciun , un pic mai devreme de ziua de Ignat, atunci cand se taie porcul, cand se pregatesc caltabosii, toba, sangeretele, fel de fel de carnati care se servesc ca aperitiv. Din toate aceste pregateli, nu trebuie sa lipseasca celebrele racituri (piftie de porc). Retetele de racituri (piftie de porc) difera de la o zona la alta, de la o gospodarie la alta. Traditional, aceste racituri (piftie de porc) se prepara din picioare de porc, urechi de porc pentru a inchega preparatul, si mirodenii pentru gust.
Recunosc !!!!!!!! Imi plac raciturile de mooooor, insa sa le fac ...mai putin. Desi nu e greu, nu e nimic complicat sau  incalcit. Asa ca nici de aceasta data n-am facut eu raciturile ci .....mama mea !!! Draga mea mama, care-mi "sufla si acum in coarne" si-mi face toate mofturile. E de ajuns doar sa spun ca..."as manca...aia" si a doua zi am pe masa.....MOFTUL !!!! De data asta eu am fost doar cu pozatul si bineinteles cu mancatul !!! Si trebuie sa recunosc ca nici intr-o mie de ani, n-as reusi sa fac niste racituri asa gustoase ca cele facute de mama mea !!!!



Ingrediente

2 picioare de porc
2 urechi de porc,
500 gr carne de porc
2-3 morcovi,

2-3 cartofi,
1 telina,
1 pastarnac,
 sare si piper dupa gust ,
 1 capatana usturoi



Mod de preparare:

Picioarele de porc se parlesc pe foc viu, se rad cu lama cutitului, se freaca bine cu malai si se spala in mai multe ape. Carnea de porc si urechile curatate bine se pun intr-un vas mare cu apa.
Se fierb la foc potrivit, in vasul descoperit. La mijlocul timpului de fierbere se adauga legumele, curatate si spalate, taiate felii mari si o lingura de sare.
Cand carnea se desprinde de pe os, se scoate zarzavatul si se lasa deoparte. Carnea se curata de pe oase, se imparte in mod egal si se pune in castronele. (Din legumele fierte pentru racituri eu am facut o supa, pentru ca ar fi fost pacat sa le arunc.)  Pentru mai mult gust, oasele se scot din fiertura pentru racituri (piftie de porc) si se lasa doar carnea macra.


Fiecare farfurie se garniseste cu felii de morcov (daca doriti, bineinteles), apoi se acopera cu zeama in care a fiert carnea, amestecata cu mujdei de usturoi. Farfuriile se umplu cu zeama si se lasa la rece pentru ca gelatina naturala (de la carnea de porc) sa se prinda.

Sfat: Se incearca puterea de coagulare inainte de adauga zeama de carne, luand o lingura de zeama si lasand-o la frigider. Daca zeama se coaguleaza repede, nu mai are nevoie de nici un adaos. In caz contrar se fierb cateva foi de gelatina alimentara, se lasa sa se raceasca si se adauga in zeama de carne.

Racitura sta la rece de pe o zi pe alta.


Pofta Buna !!!


Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...