miercuri, 19 iunie 2013

Sirop de soc

O daaa !! Pentru postarea asta mi-o iau ....Sunt sigura !!!  DA, stiu !!! M-am trezit si eu la o mie de ani dupa ce s-a terminat socul ....E drept ca am facut siropul acum vreo 2 saptamani, insa n-am avut timp de pozat . Nu ca oi fi vreo maestra in arta fotografiei, dar ma chinuie un talent si eu la randul meu chinui sapuniera din dotare. Apropo...nu-mi faceti cadou un DSLR??? :D . Iar voi, cu putin noroc, puteti face aceasta minunatie de sirop din tura a doua de flori de soc de anul acesta. Eu sigur asa voi face. Pentru e pur si simplu demential de bun !!!!
 Pana si albina din dotare a cazut pe spate in fata unui asemenea deliciu ...si mi-a soptit ..." ..de azi inainte nu mai fac miere...ce adunat polen...ce colindat incolo si incoace dupa flori???....ma reprofilez pe siropel de soc"
 Ingrediente:
40 flori de soc,
1,5 l apa pura de fantana,
1,5 kg zahar,
2 lamai.

Preparare:
Apa se pune la foc cu zaharul amestecand usor pana se topeste zaharul .
Se adauga florile de soc scuturate bine de ganganii si alte asemenea , se adauga zeama si coaja de lamaie , se acopera vasul si se pune la macerat, la rece pentru 2-3 zile.
Dupa perioada de asteptare, se strecoara zeama si se pune la foc mic pana se ingroasa.
Siropul obtinut se pune in sticle. Se pastreaza la frigider (daca aveti ce pastra). La noi in 3 zile a disparut.
daca vreti sa-l pastrati pe iarna, il puneti in sticle, le puneti capacul si le asezati intr-o oala cu apa si le dati la cuptor 30 minute. Se stinge focul si se lasa sa se raceasca (in cuptor) , dupa care se depoziteaza in camara.
Eu fac parte din categoria celor care nu beau socata insa acest sirop e pur si simplu...desfrau !!!!



Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...