joi, 20 martie 2014

Oua umplute cu pasta de branza

La un moment dat, a fost ziua sotului din dotare. Ca de obicei, ne-am strans la masa rude, prieteni dragi, oameni faini.  Am mancat, am povestit, am ras in hohote...a fost frumos. 
Si cum unii dintre noi , avem preferinte culinare sau nu....am incercat sa impac pe toata lumea. Bineinteles ca de la masa nu puteau lipsi (printre altele) ouale umplute cu ficat (preferatele sotului, ale sarbatoritului adicatelea). 
Si totusi...."cineva" uraste ficatul, asa ca am facut si oua umplute cu pasta de branza.
Ingrediente:
10-12 oua,
100 gr branza de vaci,
250 gr. telemea,
50 gr. unt,
2-3 fire mărar verde,
boia de ardei dulce, 
sare, piper.

pt.decor:
chilli proaspat macinat,
2-3 felii lamaie,
2-3 masline feliate.


Mod de preparare:

Se fierb ouăle, se lasă să se răcească, se curata de coaja(enervanta operatiune, mai ales daca ouale sunt super proaspete si coaja se dezlipeste cu bucati din albus - se duce naibii tot aspectul comersial al produsului final) si se taie în două. 

Se scot gălbenuşurile, care se amestecă cu untul, branza de vaci, telemeaua şi boiaua de ardei, până ce se obţine o pastă spumoasa. Adaugam si putin marar tocat fin. Se condimenteaza dupa gust. Atentie la sare...daca si telemeaua e sarata ...

Cu această compoziţie se umplu jumătăţile de ou, se aranjează pe un platou şi se decorează după dorinţă.

Eu am presarat chilli proaspat macinat si am ornat cu feliute de lamaie, maslina si fire de marar.
Pofta mare !!!

Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...