luni, 22 iulie 2019

Limba soacrei / rulouri cu dovlecei si vinete


Zilele acestea am fost într-o mare cautare de aperitive reci, care sa poată fi pregătite din timp și care să reziste pe masa fără să-și schimbe culoarea, într-o zi caniculara de vara. Problema asta o am în fiecare an când se apropie ziua kinderului din dotare. Până la urmă o să-mi fac și eu un meniu care să nu-mi mai dea batai de cap. 
Tot rasfoind online și offline, am gasit și aceste rulouri de vinete și dovlecel (cel mai des sub denumirea de limba soacrei) și m-am hotarât să le încerc. De fapt, dacă stau bine și mă gândesc, cred ca am mai făcut la un moment dat ceva de genul, însă ...
Ei bine, aceste rulouri sunt foarte usor de făcut, pot fi pregătite din timp și sunt si gustoase. 


Ingrediente:

1 vânătă, 
1 dovlecel/zuchini
1/2 ardei gras rosu, 
1/2 ardei gras galben,
5 linguri maioneza/iaurt,
1-2 catei usturoi,
cateva frunze de pătrunjel, 
sare, piper


Preparare:

Spalam vânata și dovlecelul, le stergem cu un prosop de hârtie, apoi le feliem cat de subtire putem (cam 1cm).

Legumele pot fi pregătite pe gratar sau în ulei încins. 

Eu am ales varianta de a le coace pe gratar. Sunt mai usor de digerat și cu mai putine calorii.

Incingem gratarul (tigaie) și punem feliile de vinete și dovlecel. Când prind cateva dungi maronii, le întoarcem apoi le scoatem pe un platou. 

Le presaram cu sare si piper și le lăsăm să se răceasca.

Între timp pregatim sosul de maioneza /iaurt. 
Zdrobim usturoiul și-l adaugăm în iaurt amestecand energic.

Ungem fiecare felie de dovlecel/vânătă cu putin sos, punem o felie de ardei și o frunza de patrunjel  apoi rulăm  strans.

Asezam pe platou și le pastram la rece până la servire.


S-aveți poftă !

Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...