marți, 9 iulie 2019

Vinete cu usturoi la cuptor


Vinete la cuptor am mai facut. Cu branza. Cu carne. Ba am si o varianta cu ton și cașcaval, nu foarte aspectuoasa, dar extrem de gustoasa (rețeta e de pe la începuturile blogului, cand nu prea stiam ce și cum am de făcut - dar promit să refac pozele candva 👀 ). Azi însă, am văzut pe blogul Iulianei o rețetă de vinete cu usturoi. Arăta tare îmbietor din poze și m-am hotărât să o încerc. A fost o alegere reușită. Nu vă mai spun cum mirosea în bucătărie. Mmmmm....sa te lingi pe degete, nu alta.


Ingrediente:

2 vinete, 
sare, piper, boia de ardei, dolma (un condiment turcesc care miroase demential de bine)
ulei de măsline, 
usturoi 5-6 cătei,
patrunjel verde




Preparare:

Spălăm vinetele și le tăiem în jumatate , pe lungime. 

Le crestăm și le frecăm bine cu sare. 

Tăiem usturoiul felii subțiri pe care le introducem printre crestături. 

Amestecăm uleiul de măsline cu boiaua de ardei și piperul și-l turnăm peste vinete, având grijă, să intre prin toate tăieturile. (vinetele sunt ca un buretel, absorb foarte mult ulei)

Dam tava la cuptor pentru aproximativ 45-50 de minute, stropind între timp vinetele cu uleiul din tava.

Noi am servit vinetele cu sos de smântână și usturoi, presărate cu pătrunjel proaspăt.

Merg foarte bine si ca garnitură, dar și ca fel principal. 


S-aveți poftă!

Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...