marți, 21 aprilie 2020

Tarta / Pasca cu ciocolata


După cum știti, în familie eu sunt responsabilă cu ”fonfeurile”. În general de sarbatori, mesele sunt pregatite în comun cu mama: stabilim meniul, împartim cine și ce face. De obicei mama este cea care pregatește mâncărurile clasice (ciorbe, sarmale - si pe cuvânt ca ies de 1000 ori mai gustoase decât le-as face eu ), iar eu fac ”fonfeurile” asa cum spuneam (salate diverse, rulade, tarte ). 
Așa s-a întâmplat și cu pasca de anul acesta. Mama a făcut pasca clasică cu brânza în timp ce eu m-am jucat cu ingredientele și-am făcut o pască cu ciocolată (a cărei rețetă o regăsiți mai jos) și o pasca cu smântână, ambele cu aluat sfărâmicios. 

I-am spus pască, pentru-că am pregatit-o pentru zilele de Paște, însă este o delicioasă tartă care poate fi pregatită oricâd vă doriți un desert ciocolatos.


Ingrediente:

pentru aluat:
200 gr făină, 
90 gr unt, 
90 gr zahăr, 
1 ou, 
puțină sare.

pentru cremă:
250 gr ciocolata neagra cu minimum 50% cacao
300 ml lapte de cocos (care poate fi înlocuit cu 250 gr mascarpone)
250 gr unt cu peste 80% grasime (eu am avut unt cu ciocolată )
6 galbenusuri
150 gr zahar
30 ml coniac/whisky 
30 gr amidon



Preparare:

Am pregătit întâi aluatul. 

Într-un bol am frecat oul cu zaharul și untul apoi am adaugat făina și sarea și am frământat puțin cu mâinile. 
Pregătim forma pentru pască/tartă (rotundă cu pereți detașabili , diametrul 26 cm) . 
Am pus hârtia de copt și am întins aluatul cu mâna, ridicând si marginile pe peretele formei. 


Lăsăm tava și pregătim crema. 

Topim untul și ciocolata la bain-marie sau la microunde. 
Când este topit amestecăm energic cu o spatulă , apoi adăugăm laptele de cocos sau mascarpone . Omogenizam. Adăugăm si restul ingredientelor (gălbenusurile, coniacul, zaharul și amidonul) amestecând după fiecare. 

Turnăm crema peste aluat și dăm tava la cuptorul încălzit în prealabil, pentru 40 minute la 175 grade. 

Lăsăm pasca la răcit în tavă, apoi o dăm la frigider pentru cel puțin o oră. Nu vă grăbiți să o taiați. Vorbim de o crema de ciocolată cu unt, care dacă nu se întărește bine, riscați să curgă. Eu am lasat-o la răcit în tavă peste noapte și a fost perfectă.



Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...