duminică, 6 februarie 2011

Penne cu sos de capere si masline

Azi, duminica fiind nu prea aveam mare chef sa intru in bucatarie, dar cum foamea nu ocoleste ci "da de-a dreptul" a trebuit sa ajung si la capitolul "bucatareala". Dar nu va imaginati ca am facut cine stie ce grozavie......Neeeeeee !!! Am preparat "mancarea lenesului" sau "mancarea saracului" cum zicea mama ca se numea pe vremea ei......Adica....paste cu sos. Dar nu orice fel de paste......De data asta am folosit penne (pastele alea mici , tubulare, taiate pe diagonala la capete). 

Ingrediente:
500 gr. pene,
200 gr. capere,
200 gr.masline verzi, feliate,
1 ceapa,
200 gr. carne tocata,
200 gr. sos de rosii

Preparare:
Am pus pastele la fiert, in apa clocotita, in care am adaugat un praf de sare si cateva picaturi de ulei  sa nu se lipeasca .
Separat, am tocat ceapa si am pus-o la calit. Cand s-a inmuiat un pic am adaugat carnea tocata si am lasat la calit cam 5 minute. 
Apoi am adaugat caperele,  maslinele si sosul de rosii. Am adaugat un pahar cu apa si am  lasat la  fiert 15 minute.
 Cand sunt fierte , pastele se scurg de apa in care au fiert si se clatesc sub un jet de apa rece. Se aseaza in farfurie si se adauga sosul. Se servesc cat sunt calde.
  Pofta Buna!!!!


Despre Capere

Caperele variaza ca dimensiuni, si se gasesc in Romania la borcan, conservate in otet. Caperele mari sunt ideale pentru mancaruri, in timp ce caperele mici sunt foarte bune pentru tartine. Noi le adaugam atunci cand intindem pe paine crema de masline, pasta de branza, in sadvisurile cu feta, pe pizza sau la salata verde.
Caperele sunt de fapt mugurii plantei capparis spinosa, si sunt foarte populare in bucataria mediteraneana.Ele seamana cu niste masline mici si verzi, si sunt murate in saramura, sau, mai des, in solutie de otet. Aroma lor este foarte intensa, deorece contin asa zisul “ulei de mustar” (glucocaparina). Cele mai bune, sunt, desigur, cele mici.

Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...