miercuri, 9 mai 2012

Bucatar real cu Pyroflam

De aproape doi ani de cand micul meu blog a vazut lumina cyber-spatiului nu am participat decat la 2 sau 3 concursuri (pe care de altfel le-am pierdut cu brio, dar pana la urma participarea conteaza , nu premiul), insa provocarea-concurs pentru bloguri lansata de Real Hypermarket mi-a atras atentia si m-a captivat mai mult decat alte concursuri . Acest lucru se datoreaza poate si faptului ca am fost indemnata sa particip la concurs de Albinutza o bloggerita cu multiple participari si reusite pe "piata muncii in bucatarie"
Asa ca,  am citit si rascitit conditiile de concurs, si cum nu pot beneficia de promotie intrucat in Iasi nu avem hypermarketuri Real, m-am hotarat sa ma inscriu la marea provocare. 

Trebuie sa recunosc ca  mi-au atras atentia multiplele calitati ale acestor vase, printre care se numara:
1.  faptul ca nu se zgaraie (chiar as vrea sa vad daca este adevarat, avand in vedere ca eu folosesc destul de des buretele de sarma in incercarea de a curata urmele de arsuri  lasate pe vasul de sticla pe care-l folosesc in prezent la gatit), nu se ciobesc (asta va testa micuta mea Sofia, pentru care oalele si cratitele care fac galagie atunci cand bate cu lingura sunt preferate cu mult jucariilor plictisitoare :D )
2. garantia de 25 de ani oferita si pastrarea aspectului de nou (oare asa o fi ? si in conditiile in care eu gatesc zilnic in ele? chiar vreau sa ma conving !!)
3. faptul ca rezista la fluctuatii mari de temperatura si pot folosi acelasi vas si pe aragaz si in cuptor (si astfel as scapa de aglomeratia din bucataria mea unde am fel si fel de tigai, tigaite, cratite, craticioare, etc.)

....si toate celelalte calitati....

Iar pentru a testa rezistenta vaselor in cuptor si pe flacara aragazului as incerca reteta "deliciu de porc".

Pentru asta, imi sunt necesare urmatoarele ingrediente: 

1,5 kg pulpa de porc,
6 morcovi mari,
2 cepe,
2 catei de usturoi,
sare, piper,
dafin, maghiran, boabe de mustar (orice alte condimente va fac cu ochiul pentru carnea de porc),
200 ml ulei, apa

Preparare:

In vasul Pyroflam voi adauga un strat (daca pot spune asa) de ulei (cam 1 deget ). Voi taia ceapa solzisori si  voi adauga un strat in vas. Peste ceapa pun un strat de morcov  taiat felii, si 1 catel de usturoi zdrobit. Peste acest "pat de legume" voi adauga pulpa de porc taiata felii si tavalita prin amestecul de condimente, apoi voi continua cu un nou strat de ceapa, unul de morcov si usturoi zdrobit. 
Peste toate acestea voi adauga apa, atat cat sa le cuprinda, dupa care voi pune vasul in frigider, la rece pentru  1 ora.
Dupa lunga asteptare, voi scoate vasul si asa rece cum este il voi baga la cuptorul incins in prealabil pentru 40-50 minute.
Dupa ce trec cele 40-50 minute, voi scoate vasul din cuptor si il voi aseza direct pe flacara aragazului pentru inca 30 minute, pana scade lichidul din vas si obtinem o friptura deliciasa pe care o voi servi alaturi de un orez aromat. 

Asta daca vasul va rezista intr-adevar la toate provocarile la care va fi supus !!

Inchei aici, in asteptarea rezultatelor jurizarii din perioada 16-20 mai 2012, nu  fara a va spune ca am citit si recitit aceasta postare de cateva ori pentru a corecta eventualele greseli sau "exprimari de messenger / facebook" strecurate pe aici din obisnuinta (in postarile mele am uneori si scrieri gen "tre` in loc de trebuie", "adicatelea, in loc de adica" si tot asa )


Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...