vineri, 28 decembrie 2018

Bilute de biscuiti



Anul acesta de Sarbatorile de iarnă cred ca am pregatit mai multe dulciuri decat mâncare. Am făcut nuci, cornulețe, sărățele si aceste mici bilute de biscuit despre care încerc să vă povestesc azi. 
Nu e mare filosofie să le faci însă atunci când te încăpățânezi și nu cântarești ingredientele e vai de tine. Cam asa am făcut eu și am invelit la bilute de ciocolată de am avut pentru toată familia și pentru 2-3 vecini.



Ingrediente:

300 gr zahar
2 pahare apa
2 linguri cu varf cacao
150 gr unt
500 gr biscuiti
1 lingurita esenta rom
1 plic zahar vanilat
2-3 linguri nuca de cocos
optional: visine, stafide, nuci


Preparare:

Biscutii se macina la robot sau in varianta clasica : punem biscuitii întro punga pe care o invelim într-un prosop si i zdrobim cu ciocanul de snitețele sau facaletul de mamaliga, apoi îî punem intr-un vas impreuna cu cacaoa si zaharul vanilat.

Punem la fiert zaharul cu apa până obținem un sirop gros. Oprim focul si adaugam untul si amestecam pâna se topeste complet. Turnăm lichidul caldut peste biscuiti, punem romul si se amestecam bine compozitia.

Modelam bilute mici în mijlocul cărora punem o stafida/visina /cireasa și pe care le tavalim prin nuca de cocos, cacao sau nuca macinata.


Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...