luni, 7 ianuarie 2019

Saratele cu untura


Dacă anul trecut am facut sărătele cu branza si unt, anul acesta am făcut sărătele ”adevarate” cu untura. Au ieșit fragede și delicioase. Dacă nu se mănâncă toate in seara de revelion ( sau ocazia pt care le ați făcut) nu va faceți probleme . Rezista foarte bine mai multe zile, păstrate intr o cutie . 




Ingrediente:

250 gr untura ,
300 gr  telemea de vaci/orice alt tip de branza,
300 gr făină,
un vârf de linguriţă de sare,
un ou pentru uns ,
seminţe de chimen/susan/in/mac,
sare .



Preparare:

Punem toate ingredientele într-un vas încăpător şi le amestecăm până obţinem un aluat nelipicios. Dacă încă se mai lipeşte de mâini, mai adăugăm puţină făină.

Daca folositi branza de vaci, musai sa adaugati ceva mai multa sare in compozitie.

Învelim aluatul în folie alimentară şi-l dăm la frigider pentru minim 6 ore.

Pudrăm masa de lucru cu făină.
Rupem bucăţi din aluat şi întindem foile, pe care le tăiem în fâşii de aproximativ 1 cm lăţime. Lungimea o hotărâţi voi.
Eu am pregatit cateva si sub forma de inimioare fiind pe placul celor mici.

Pregătim o tava, în care punem hârtie de copt.

Aşezăm sărăţelele în tava de copt, le ungem cu oul bătut şi presărăm seminţe după preferinţe.

Dăm tava la cuptorul încins la 180 grade, pentru aproximativ 15 minute.

Le lasam putin sa se racoreasca , apoi le asezam pe platou si le servim.



Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...