luni, 27 mai 2019

Compot de zarzăre



Când ajungi în gradina lui Vasile este imposibil să pleci de acolo cu mâna goală. Why? Pentru-că toate produsele sunt 100% sănătoase , iar când te vezi înconjurat de atâtea bunătăți nu se poate să nu vrei să mănânci o ceapă verde, o cireașă, o căpșună cu gust.
Ei bine, după ultima mea vizită m-am ales, pe lângă multe alte bunătăți, cu o grămadă de zarzăre verzi și acrișoare. O parte le-am ronțăit până acasă, iar o parte au ajuns compot. Din ala buuun, puțin acrișor. 



Ingrediente:

zarzare verzi, 
zahar,
apă, borcane. 

optional puteți pune și frunze de mentă sau scortisoara sau vanilie



Preparare:

Spălăm zarzărele. 

Intr-un vas facem un sirop din apă cu zahăr (eu am pus o lingura de zahăr la un borcan de 800 gr ) pe care il fierbem până dă în clocot. Oprim focul si lăsăm să se răcorească puțin. 

Între timp spălăm borcanele și le sterilizăm. 

În fiecare borcan punem o mână zdravănă de zarzăre (nu umplu niciodată borcanele cu fructe, pentru-ca de obicei se bea doar siropul și fructele rămân) și turnăm siropul. 

Punem capacele și așezăm borcanele într-o oala cu apă cât să le acopere. Acoperim cu hârtie de copt, și lăsăm la fiert, la foc mic 20-30 minute. Stingem focul, acoperim cu un prosop gros și le lasam peste noapte să se răcească. 

Le etichetăm și le depozităm în camară.




Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...