marți, 4 iunie 2019

Prajitura cu urda și capsuni



Aveam niste urdă prin frigider și o tot împingeam de colo colo zicându-mi în gând ”mâine fac o cremă cu ceapă și mărar”, dar acest mâine se tot lasa asteptat. De pus la congelator nu incape vorbă, că nu mai am loc nici măcar să arunc o măslina, e plin ochi (de vine o foamete, ultima mor de foame ) . Inițial am vrut să fac o placintă sărată cu urdă și mărar, dar ...am văzut câteva rețete de tarte cu urdă și fructe și arătau tare ademenitor vizual, așa că...m-am hotărât să fac ceva ”dulce”. Căpșuni avem din belsug în gradina anul acesta (mari și zemoase, cum n-am avut de ceva vreme) așa că, iată ce a iesit . Judecând după cum se învarteau ai mei pe lângă farfurie , mai-mai sa mi strice sesiunea foto 😋 , cred că vom mai repeta reteta.  



Ingrediente:

§ 100 ml ulei
§ 1/2 cană zahăr
§ un plic de zahar vanilat
§ 2 oua
§ 400 gr urda
§ 1+ 1/2 cana faina alba
§ 1/2 plic praf de copt
§ 1/2 lingurita sare
§ 3/4 cana lapte
§ capsuni,
§ zahar pudra,


Preparare:

Într-un vas incapator mixăm uleiul cu zaharul  și zahărul vanilat pâna cand amestecul devine cremos.

Adaugam ouale si mixăm la viteză medie, pâna când se topeste bine zaharul.

Adaugam urda si  mixam din nou.

Cernem făina cu praful de copt si sarea si o adaugam peste crema de ouă și zahăr, alternativ cu laptele: 1/3 din cantitatea de faina, 1/3 din cantitatea de lapte si tot asa pâna cand terminam si laptele si faina. 

Vom obține un aluat moale, cremos dar care nu curge.

Punem compoziția cu lingura în forma si apoi nivelam. Eu am folosit o tavă rotundă, cu diametrul de 24 cm, dar merge în orice tavă aveți (chiar și în cele de chec).

Tăiem fructele în jumatăti și le asezam peste compozitie.

Dăm tava la cuptorul încins în prealabil,  la 180 de grade C, timp de 60 de min, pâna cand o scobitoare introdusa in mijlocul prajiturii iese curata. Dacă este nevoie măriți timpul de coacere.

Când este gata, o lăsăm 5 minute în tavă, să se răcorească, apoi o scoatem și o lasam la răcit pe gratar (incercati să nu o tineți pe fund/platou pentru-că se va umezi .)

Pudrăm cu zahăr, feliem și servim.


S-aveți poftă !

Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...