miercuri, 30 iunie 2010

Chec cu visine


Sambata eram prin bucatarie si aveam in vizita o pustoaica care, de dimineata, se uita dupa retete de dulciuri si ma tot batea la cap sa-i fac o prajitura...Nu prea aveam chef, dar pana la urma m-a convins....cu replica "ma urc eu in copac sa culeg visine, numai fa-mi ceva dulce" .....Si asa, ne am pus pe treaba, sa pregatim cel mai bun chec din cate am gustat pana acum :)



Pentru asta am avut nevoie de:
300 gr visine,
1 pachet unt,
4 oua,
100 gr zahar,
100 ml lapte,
100 gr faina,
4-5 linguri ulei.


Cum se face:
1. Scoatem samburii din visine si le tavalim prin faina, pentru ca atunci cand le asezam in compozitie sa nu se scufunde toate pe fundul tavii.

2. Facem compozitia de chec cam asa: batem untul cu zaharul pana cand se topeste. Adaugam laptele si oule si batem bine pana se omogenizeaza. Apoi adaugam faina, in ploaie, pana obtinem o compozitie ca de clatite.

3. Intr-o tava unsa cu unt si  tapetata cu faina sau cu hartie de copt, turnam compozitia Deasupra asezam un nou strat de visine si dam la cuptorul (incins in prealabil) pentru aproximativ 30 min. Eu a trebuit sa fac doua checuri, ca unul i l-am dat pustoaicei "sa-i duc si lu` mami o bucatica". Dar a meritat.

La final ar trebui sa arate cam asa.....


Pofta buna !!!

Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...