miercuri, 27 octombrie 2010

Pui cu gutui la cuptor

Gutuile sunt unele dintre cele mai aromate roade ale toamnei. Aceste fructe se remarcă nu numai prin aroma deosebită, ci şi prin bogăţia de vitamine din grupa B, vitaminele C, E, PP şi minerale (calciu, magneziu, potasiu, fier). Toamna, o cură cu gutui contribuie la intărirea imunităţii inainte de sezonul rece. Această cură presupune un consum de două-trei gutui zilnic, pe langă dieta obişnuită. In acest fel prevenim virozele respiratorii. De asemenea, gutuile sunt recunoscute pentru proprietăţile lor antiinflamatorii, astringente, analgezice, emoliente, digestive, diuretice, expectorante, tonice. Cura cu gutui stimulează pofta de mancare şi poate fi un mijloc de prevenire a anemiei. (inspired by Jurnalul National)
Si puteti pune cateva prin casa, miros asa frumos !!!!

Ingrediente:
4 gutui,
2 cepe,
1 pahar vin alb,
3 linguri zahar, condimente
carne de pui (eu am folosit un pui intreg pe care l-am facut la sticla-dupa reteta mea- , dar puteti folosi orice parte a puiului va place...pulpe, aripi, piept..)

Se spala gutuile si se sterg de apa. Apoi se feliaza. Atentie: nu se curata de coaja, ca altfel se sfarama toate cand le punem la fiert. Se pune uleiul intr-o tigaie si se incinge, adaugam feliile de gutui pe rand si le rumenim pe ambele parti. Dupa aceeea, le lasam la racit pe o farfurie (fara sa le acoperim ca se moaie.)

Daca ati ales bucati de pui, le rumeniti in uleiul ramas de la gutui, dupa care le asezati frumos in vasul yena  sau in ce tava doriti si adaugati gutuile, ceapa si sosul de zahar cu vin.. Eu am folosit un pui intreg pe care l-am condimentat cu usturoi pisat, delicat, chilli si putin rozmarin (care da un gust deosebit carnii de pui) si l-am copt"pe sticla".
Separat se caramelizeaza zaharul avand grija sa nu il ardem. Oprim focul il lasam putin sa se racoreasa, iar apoi adaugam apa (cam 200 ml). Se da drumul iar la foc pana se topeste tot zaharul caramelizat.

Se taie ceapa solzisori si se caleste putin. In tava de la pui am pus gutuile, ceapa, zaharul caramelizat si topit si vinul alb si am lasat la cuptor pentru 40 min -1 ora.



Dupa o ora, am scos puiul de pe sticla si l am taiat bucati (fiecare a primit ce a vrut..pulpa, aripa, piept) si am servit totulcu muraturi. E delicios, gustul dulce acrisor al gutuilor (desi am avut emotii, fiind prima data cand am gatit asa ceva) 


Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...