joi, 28 octombrie 2010

Pui cu conopida

Ingrediente:
1 pui (eu am folosit un pui de tara, de curte),
conopida 500 g,
bureti (opintici) 200 gr,
sos de rosii 100 ml,
sare,
piper,
2 cepe,
5-6 catei usturoi
patrunjel - 1 legatura mica (optional)

Mod de preparare:
Pregatim conopida astfel: o desfacem in buchetele pe care le spalam si le oparim 5 minute intr-o cantitate mare de apa cu sare (cam 3 litri de apa si o lingurita sare). Scoatem conopida si o lasam intr-o sita sa se scurga cat timp pregatim restul ingredientelor.
 Taiem puiul, il saram si piperam si il prajim intr-o tigaie (eu am folosit o olita de tuci) incinsa cu putin ulei. Curatam ceapa si o tocam  marunt. Intr-o cratita incingem uleiul si calim ceapa cateva minute, dupa care stingem cu apa in care a fiert conopida. Lasam cam 10 minute la foc mediu, iar apoi adaugam carnea de pui, prajita in prealabil. Fierbem carnea impreuna cu ceapa si buretii, pana cand sunt facute bine ( in jur de 20 de minute). Adaugam conopida si o jumatate de cana de apa, daca scazut sosul. Turnam bulionul, amestecam cu grija ca sa nu se zdrobeasca conopida. Potrivim de sare si piper, iar dupa 5 minute stingem focul, deoarece nu e nevoie sa fiarba prea mult, conopida fiind gata in putin timp

         
Servim cu patrunjel proaspat tocat aceasta mancarica delicioasa. (la mine a mancat doar sotul cu decor de patrunjel). Pofta mare !!!

Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...