miercuri, 6 octombrie 2010

Tort sarlota

Ingrediente:
4 galbenusuri
200 ml lapte
200 gr zahar
3 linguri rom/coniac/lichior
20 gr gelatina
2 plicuri zahar vanilat
1 lingura cacao
200 ml frisca lichida,
50 gr stafide (optional) 
Pentru decor:
200 ml frisca lichida
fructe (eu am folosit 3 banane si 3 kiwi)

Preparare:
Se inmoaie gelatina cu 100 ml apa rece.
Intre timp, frecam galbenusurile cu zaharul, adaugam laptele si le punem la fiert pe baie de aburi, amestecand continuu (cam 15 minute) pana se ingroasa crema.

 Stingem focul, apoi incorporam gelatina, romul si zaharul vanilat. Dupa aceea, impartim compozitia in doua parti egale. Intr-o parte din crema punem stafide (daca dorim, desi in reteta originala nu scrie), iar in cealalta adaugam lingura de cacao omogenizand bine-bine sa nu ramana cocoloase. Lasam crema sa se raceasca la temperatura camerei / sau daca ne grabim o racim introducand vasele in apa rece.

 Dupa ce s-au racit cremele,  adaugam frisca batuta, cate jumatate din cantitatea totala in fiecare crema. (alba si maro). 

Intr-o forma umezita (sau, in cazul meu "tapetata" cu folie ) adaugam alternativ, in straturi,  cele 2 creme, pana terminam compozitia. Eu am pus intre ele si fructe (desi in reteta originala nu scria), dupa care dam la rece pentru 2-3 ore.
 Rasturnam tortul pe un platou si ornam cu fructe.



.... si ....pofta buna !!!
PS: Nu tineti tortul foarte mult la caldura, pentru-ca incet incet se topeste , la fel ca cel de inghetata.

Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...