vineri, 19 aprilie 2013

Salata de rucola si crutoane din turte

Pentru azi ...simplu, rapid si bun !!!!
 Ingrediente:
2 maini rucola (cam 100 gr),
2 linguri ulei masline,
zeama de la 1/2 lamaie,
un praf sare,
crutoane (eu am folosit o turta de casa, coapta in ulei, de vreo 2 zile....)
 Preparare:
Se spala frunzele de rucola si se taie (daca doriti). Se adauga uleiul, zeama de lamaie si sarea. Se amesteca si se serveste. Eu am adaugat si o improvizatie de crutoane. Am gasit in cosul de paine o turta facuta cu vreo 2 zile in urma. Mi-a fost mila (de munca mea la framantat...) sa o arunc, asa ca am rupt-o bucatele si am adaugat-o in salata.
Simplu si delicios. Si unde mai pui ca are o mie si o suta de proprietati nutritive si curative.
@ Rucola este una dintre cele mai sanatoase salate verzi. Verdeata contine putine calorii. Astfel, jumatate de cana de rucola contine numai 2 calorii. 20 de cani de rucola contin tot atatea calorii cat se gasesc intr-un mar de marime medie.  Fibrele fac aceasta verdeata sa fie hranitoare, putand fi servita cu succes singura la o masa sau alaturi de alte produse dietetice.
O cana de rucola contine 52 grame de proteine, 13 grame de grasimi, 73 grame de carbohidrati, 3 grame de fibre si 41 grame de zahar natural.
Rucola este recomandata in diete de slabit, fiind un aliment satios, care ajuta la diminuarea consumului de grasimi. 
Verdeata confera energie organismului, protejeaza ficatul si ajuta in circulatia sangelui.
Rucola este o sursa foarte buna de vitamina C, A si K. Aceste vitamine sunt importante pentru circulatia sangelui, sistemul osos si cel cardiovascular. Rucola contine si calciu, magneziu, fier si potasiu, care ajuta la tensiunea arteriala, in sanatatea sistemului osos, precum si la functionarea globulelor rosii din sange.
Vitamina C previne infectiile, reduce efectul radicalilor liberi si intareste sistemul imunitar. Totodata, vitamina C este eficienta in productia de colagen, care este esential pentru piele si oase. Vitamina K reduce riscul de fracturi, mareste masa osoasa si previne formarea cheagurilor de sange. Magneziul si calciul mineralizeaza sistemul osos.
Rucola este recomandata in alimentatie pentru eliminarea toxinelor din organism si a radicalilor liberi. Aceasta verdeata mai contine si fitochimicale care imbunatatesc sanatatea pielii si a ochilor, stimuland, in acelasi timp, sistemul imunitar. Fitochimicalele reduc efectele cancerigene ale hormonilor estrogeni, avand un rol important in prevenirea cancerului de prostata, cervical si ovarian.
Rucola contine acid folic, recomandat in special in cazul femeilor insarcinate pentru prevenirea defectelor la nastere.

Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...