Compot de gutui

V-am mai povestit eu că anul asta am fost bombardată de soţ cu multe gutui. Probabil a auzit el pe undeva că se anunţă foamete mare. Daaar (mda, veşnicul "dar") deşi la început l-am bombănit destul că vreo săptămână , după job, vedeam în faţa ochilor doar gutui, acum îi mulţumesc (sper să nu citească, nu de alta, dar i se urcă la cap ). De ce? Pentru-că am vreo 50 borcane de 800 gr cu compot delicios de gutui şi un înlocuitor excelent pentru "suc" . Da, da...kinder-ul din dotare a început să ceară...Şi dacă vă spun că e aromat si parfumat, nu-i aşa că vă conving ??

Ingrediente(pt.10 borcane de 800 gr):
15 gutui,
10 linguri de zahăr brun, 
2-3 beţe scorţişoară.
Preparare:
Am curăţat gutuile de puful galben, le-am spălat şi le-am tăiat feliuţe. În fiecare borcan am pus 1 gutie şi jumătate.
Am făcut un sirop din zahăr, scorţişoară şi apă, pe care l-am fiert până s-a topit zahărul.
Am adăugat siropul în borcane. Am înfiletat bine capacele.
Într-o oală mare, am aşezat un prosop peste care am pus borcanele. Am adaugat apă şi le-am pus la fiert cam 20 minute, după care le-am lăsat la răcit.
Le-am etichetat şi le-am aşezat frumos în camară. 
Acum, când vreau compot nu-mi rămâne decât să desfac borcanul şi aroma toamnei îmi va invada întreaga casă.


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Bulete de branza

Coniac de cafea (de casa)

Cascaval de casa, dupa reteta mamei, sub supravegherea mamei