marți, 19 noiembrie 2013

Icre de ştiucă (salată)


Am cumpărat o ştiucă. Una mare. De vreo 10 kg. Şi cum era de aşteptat, burtoiul măriei sale era plin. Cu icre. Vreun kil jumate cred. Nu le-am cântărit. Ideea e, că gândurile o luaseră razna prin cap, lovindu-se unele de altele. Salată de icre. Icre pane. Icre pe pâine, crude. Icreeee !! Icreeee !!!

Daaaar, că mereu există un "dar", pentru asta trebuia să-mi pun....posteriorul la muncă. 

Aşa că, am scos cei doi săculeţi cu icre din burta peştelui (aşa cum le-a scos vânătorul pe Scufiţa Roşie şi pe Bunicuţa din burta lupului) cu mare grijă să nu le sparg apoi cu mainile curate, am scos icrele din săculeţi cu lama cutitului, le-am curăţat bine de vinisoare, le-am pus într-un tifon la scurs. Am adăugat un praf de sare. (teoria spune că se adaugă cam 10% din cantitate) şi le-am pus în borcănele de 300 gr. Aşa, când oi avea poftă de icre, sau vreo masă festivă, îmi voi delecta prietenii cu bunătăţi de la natură. 
Şi aceste icre au venit la fix . Am vizitat-o pe Ioana şi-al său Blog de Bucate , că tot m-a invitat la masă, şi am dat curs Provocării Secrete găzduite de Ioana,  luna aceasta.

Acum, să revenim la oile noastre. Pardon ! Icrele noastre. Pentru salata asta, am avut nevoie de următoarele ingrediente:
300 gr icre,
500-600 ml ulei ,
zeamă de la 1/2 lămâie,
aproximativ 100 ml apă minerală,
1 ceapă.

Preparare:
Şi ...începem. 
Punem icrele într-un castron de plastic, înalt. Adăugăm o lingură de ulei (nu mai mult) şi începem mixarea (la cea mai mică viteză a mixerului) Ne distrăm aşa vreo 5 minute. 
Când încep să se lege şi să se albească, mai adăugăm puţin ulei. Mixăm iar până se încorporează.
Şi tot aşa. Pe măsură ce icrele se leagă bine, putem mări viteza de mixare.
Spre final, adăugăm zeamă de lămâie, puţin câte puţin (după gust) şi apă minerală (tot puţin câte puţin) pentru a potrivi consistenţa. 
Toată operaţiunea "mixerul" durează cam 20-30 minute. Iar secretul e răbdarea şi paşii mici. Adicătelea, nu turnaţi prea mult ulei deodată, ca să terminaţi repede, că pozna-i gata.
Se va mixa într-o singură direcţie (ca la maioneză) pentru a nu se tăia. Dacă vă ţineţi de treabă şi respectaţi paşii de mai sus, n-o să aveţi probleme.

Şi totuşi, dacă ghinionul a fost lângă voi, şi icrele s-au "tăiat" , iată ce aveţi de făcut:
- fie adaugati un praf de sare de lamâie sau o lingurita zeama de lamaie si/ sau apa minerala / o lingura cu lapte si mixati până işi revin;
- fie o luati de la capat - bateti separat o cantitate mica de icre (o lingura e de ajuns) si dupa ce le-ati mixat fix dupa procedura de mai sus, atunci adaugati cate o lingurita din icrele taiate, incorporându-le complet până să adaugati urmatoarea lingurita.

La final, adăugăm ceapa tăiată mărunt mărunt de tot şi mixăm încă puţin.
PS : Dacă n-aveţi mixer....v-aţi scos...vă înarmaţi cu răbdare...azi o să faceţi muşchi. O să învârtiţi cu lingura de lemn ...vreo oră , dacă nu mai bine. Dar rezultatul va fi pe măsură.

Bon apetit. Pooop u all !!

Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...