vineri, 29 noiembrie 2013

Placinta cu dovleac


Dovleacul !! Îl ador. Din multe motive. Însă unul dintre ele este acela că îşi păstrează culoarea portocalie vie, indiferent de modul în care este preparat.
Şi cum grădina noastră a fost darnică şi avem bostani din plin (mulţumesc tata ! ) , iată că a venit şi rândul plăcintei cu dovleac, sa ia frumos loc pe masa noastra. Dar, sederea i-a fost de scurta durata. 

Ingrediente:
aluat:
2 ouă, 
1 cub drojdie, 
500 gr făina,
ulei (cât cuprinde), 
100 ml lapte,
un vf.cuţit sare.

"crema" :
500 gr pulpă de dovleac (daaa, şi bostanii au pulpe)
1/2 linguriţă scorţişoară, 
1/2 linguriţă nucşoară, 
50 gr unt, 
2 linguri zahăr brun,

1 ou pentru uns.


Preparare:
Întâi de toate am preparat aluatul. Toate ingredientele trebuie sa fie la temperatura camerei.

Într-un vas am pus făina şi i-am făcut o adâncitură în mijloc în care am pus ouăle, drojdia (topita in lapte caldut) şi sarea. Am amestecat bine, după care am luat la framantat (recunosc ca deşi am aparat de framantat de vreo 5 ani, nu l-am folosit niciodata. Mereu aleg metoda clasica), adaugând din cand în cand ulei, până am obţinut un aluat nelipicios. L-am acoperit cu un prosop şi l-am lăsat la dospit (la crescut).

Între timp, am pregătit dovleacul. L-am dat prin razatoare şi l-am călit în unt cam 10 minute. Am adaugat mirodeniile şi zaharul. Am amestecat bine şi l-am lasat să se raceasca.
PS. eu am adaugat si cateva picaturi de esenta de menta si a avut un gust ....wow...

Din aluat , am format 2 bile pe care apoi le-am intins (pe masa de bucatarie, tapetata cu faina, cu succitorul) si am obtinut doua foi subtiri. Pe fiecare foaie am pus un strat generos de dovleac si le-am rulat. Le-am asezat in tava unsa cu unt si tapetata cu foina dupa care le-am uns cu oul batut.

Am dat la cuptor , la foc mediu, pentru aproximativ 30 minute.

Am pudrat cu zahar vanilat si am devorat cu pofta.

Bon apetit !! Luv u all !!



2 comentarii:

Kadia spunea...

Vaaai, cat imi place placinta asta de dovleac!

Monya spunea...

Multumesc!!

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...