miercuri, 2 iulie 2014

Paste umplute cu ton


Iolanda de la Bucataria surorilor :) e Bucatarul curajos - varianta sarata a lunii iunie, iar reteta propusa a fost cea de  paste umplute cu ton

Noo, mai departe ce sa va spun? Ca pastele au iesit absolut delicioase? Asta e de la sine inteles. Reteta o regasiti mai jos. Va invit insa sa vizitati "locul de joaca" al fetelor, asa cum isi alinta blogul. Unul minunat , de altfel. Cu retete delicioase, unele mai simple, altele mai complicat de preparat. Cu explicatii fix la fix, si niste fotografii de-ti fac foame instant. Poti sa fii ghiftuit maxim, ca parca tot ai gusta si preparatul lor. 


Ingrediente:

500 gr paste,
2 conserve de ton în suc propiu,
1 ceapă,
3-4 roşii proaspete / 1 cană suc de roşii
4 căţei de usturoi,
5 linguri ulei (de măsline de preferat), 
1 cub unt (cam 50 gr),
1 ardei iute (daca va place gustul picant),
sare, piper.


Preparare:

Se fierb pastele , dupa instructiunile de pe pachet. 

Eu am avut niste paste din faina de grau dur (dupa cum scria pe eticheta) ce au trebuit fierte 16 minute in apa cu sare.  Erau paste scurte, tubulare, si ma gandeam eu ca o sa fie foarte simplu de umplut. Deja imi facusem o idee si de cum o sa le asez pe platou, pentru pozat. Si cand colo, ce sa vezi? In timpul fierberii mai mult de jumatate s-au rupt, sau au crapat semnificativ. De ce?Habar n-am, ca la inceput aratau demential de bine. Dar, trecand peste aspectul zdrantuit au fost super gustoase.

Cand sunt gata, se scurge apa in care au fiert si se clatesc sub jet de apa rece. Se lasa la scurs. 

Intre timp tocam marunt ceapa si usturoiul si le calim 5 minute in cele 5 linguri de ulei. 

Ardeiul iute il taiem felii si-l adaugam peste ceapa. Asta daca preferati mancarea picanta. Daca nu, renuntati la el. 

Tocam rosiile marunt si le adaugam peste ceapa. Mai lasam la foc 2-3 minute, dupa care adaugam tonul scurs de zeama. Amestecam. Condimentam cu sare si piper. Amestecam din nou. Lasam totul la foc mic pentru 10 minute.

Pentru-ca rosiile mele nu mi-au inspirat incredere ca vor face treaba buna, eu am folosit si 6 linguri de sos de rosii. 

Umplem pastele cu ton si le asezam intr-o tava unsa cu unt, ce va merge la cuptor. Deasupra adaugam sosul ramas. Dam la cuptor pentru aproximativ 15 minute si servim .




2 comentarii:

Unknown spunea...

Yummy, cred ca sunt delicioase!

Monya spunea...

Paula , sunt absolutamente delicioase. Aseara, 3 persoane (adica io, sotzoo si marmota din dotare) am devorat 500 gr paste :))

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...