luni, 16 martie 2015

Chec grecesc cu portocale si nuca macinata


Ingrediente

blat:
2 oua,
200 ml iaurt,
280 gr faina,
100 gr zahar,
100 ml ulei,
1 praf de sare,
1 lingurita praf de copt,
1/2 lingurita bicarbonat,
coaja rasa de la 2 portocale,
esenta vanilie

Sirop:
sucul de la doua portocale,
100 gr miere,
50 gr miez de nuca.


Preparare:

Am amestecat cu telul toate ingredientele umede : ouale, iaurtul si uleiul, apoi am adaugat zaharul si faina amestecata cu praful de copt si bicarbonatul. Am presarat sasea, coaja de portocala si esenta de vanilie. Am omogenizat. Am mai adaugat si 3 linguri de nuca macinata. 

Am pus compozitia in tava (tapetata cu hartie de copt) si am dat la cuptorul incalzit in prealabil pentru aproximativ 40 minute. 

Cand a trecut testul scobitorii am scos checul si l-am lasat la racit. 

Intre timp, am pregatit siropul . Am amestecat sucul de la cele 2 portocale cu mierea de albine. 

Am intepat checul din loc in loc si am turnat siropul. 

Am lasat la rece 3 ore, am presarata miezul de nuca si am servit. 


Aceasta reteta merge la provocarea secreta de februarie 2015, provocare gazduita de Cerasela. 
Blogul primit spre rasfoire , e unul f.f.f.f.f drag mie, dar are mi-a dat mari batai de cap. 
Cum de ce??!!! 
Pentru-ca Paula (ca despre ea este vorba) pregateste niste dulciuri care arata grozav si io sunt anti talent la decorat, si nu reusesc sa reproduc nici 5% din munca ei. 
Cu toate acestea, am ochit un chec grecesc cu portocale miere si fistic pe care l-am modificat un pic , in sensul ca am inlocuit fisticul cu nuca (din motive pur....legate de alergia kinder-ului din dotare).

4 comentarii:

Agenda di Nico spunea...

Trebuie sa fie delicios si pufos!

EnjoyDessert spunea...

Ce frumos si pufos a iesit! Imi place ideea de a-l face cu nuca, cred ca a fost super bun si asa. Te pup!

Monya spunea...

Nico....e pur si simplu delicios, pufos si aromat.

Monya spunea...

Paula, multumesc pentru idee. A fost senzational de bun

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...