miercuri, 6 mai 2015

Chiftele / parjoale cu melci


Anul acesta vremea a fost pe placul melcilor. A plouat din belsug si ei au iesit la plimbare. Spre bucuria mea. Ii asteptam de un an de zile, si cum au aparut inainte de a inflori liliacul ( asa se spune ca trebuie culesi inainte de a inflori liliacul) m-am pus pe cules. Si am cules fratica  cat pentru o armata de oameni (chiar de-s singura din familie care-i mananca).
Am mancat melci cu usturoi, chiftele, prajiti...ba am pus si la congelator sa am pe cand mi s-o face pofta. 
Voi ce spuneti? Va tenteaza? 


Ingrediente: 

300 gr carne de melc,
miezul de la o felie de pâine albă,
100 ml lapte,
4-5 cepe verzi, 
3-4 căţei de usturoi,
1 morcov
1 ou,
sare, piper, 
1 legătură de verdeaţă (pătrunjel sau mărar),
1  linguri de făină grau,
1 lingură faina porumb /pesmet,
 ulei



Preparare:

Fierbem carnea de melc în apă cu puţină sare. O lasăm să se răcească şi o tocam, împreună cu morcovul, ceapa şi pâinea albă (muiată in lapte) şi bine stoarsă. 

Adaugăm usturoiul şi verdeaţa tăiate mărunt, oul, sare şi piper dupa gust. 

Amestecăm bine compozitia. 

Formam chiftelele şi le trecem prin făină (grau + porumb). 

Chiftele astfel pregătite le prăjim pe ambele feţe în ulei bine încins, apoi le punem pe un prosop de hartie pentru a elimina surplusul de ulei. 

Se servesc cu garnitura (de legume, orez, piure) sau doar cu o salata de rosii cu ceapa si ardei iute, sau mai bine ...cu ce va place .





Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...