miercuri, 5 august 2015

Clatite cu branza si caramel la cuptor



Simt eu ca luna asta va fi destul de aglomerata, mai ales in week end cand gatesc si pozez pentru blog, asa ca am luat-o din timp cu obligatiile culinaresti. Nu de alta, dar in ultima vreme m-a palit si o lene de a scrie pe blog completata din cand in cand cu dorinta de a renunta (simt ca ar trebui sa fac mai mult, sa trec la alt nivel, dar in acelasi timp ma simt neputiincioasa) . O fi de vina astenia de vara?

Am inceput cu Cutia Misterioasa, gazduita luna asta de Maria. Din lista de ingrediente am ochit doar 6 si-am facut o mega-portie de clatite la cuptor. Delicioase !


Ingrediente:

1 l lapte,
8 oua, 
500 gr branza, 
5 linguri zahar + 6 linguri zahar, 
1/2 lingurita sare, 
300 ml smantana, 
200 gr zmeura,
5 linguri ulei, 
faina


Preparare:

Intai de toate am pregatit clatitele.

Am mixat ouale cu laptele, uleiul, sarea si faina (cam 10 linguri).

In tigaia pentru clatite, incinsa si unsa cu ulei, am pus un polonic din compozitie si am inceput la copt clatitele.

Am mixat branza cu 5 linguri de zahar.

Pe fiecare clatita am pus un strat generos de branza si am presarat zmeura, dupa care le-am rulat strans.

In tava pentru cuptor am pus celelalte 6 linguri de zahar si le-am caramelizat (adica le-am pus pe flacara aragazului, la foc mic pana s-a topit zaharul).

Peste zahar am asezat clatitele si am turnat smantana, dupa care am bagat tava la cuptor pentru aproximativ 25 minute.

Au iesit absolut delicioase, iar fie-mea a adorat siropul de caramel, fara a mai comenta ca -s uscate clatitele.


5 comentarii:

Unknown spunea...

Arata super. Nu am facut clatite la cuptor. Reteta ta imi da inca un motiv sa trec la treaba. Multumesc pentru participare.

Unknown spunea...

sunt delicioase sa știi. au ceva în plus față de clasicele clătite

Merișor spunea...

Un desert tare iubit de toti, iar tu l-ai facut sa fie de-a dreptul delicios!
Multumesc pentru participare, tare as gusta din clatitele tale! :)

Monya spunea...

Multumesc. Meritul e al cutiei misterelor :)

Lubita Iancu spunea...

"Azi m-am gandit la tine,sa ai parte de o zi minunata"!!
Ti-am trimis imbratisarea!!
Pup cu mare drag!

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...