joi, 27 august 2015

Dulceata de zmeura


Fie-mea e unul din copii aia, carora cand "li se pune pata" pe ceva, greu reusesti sa-i scoti din ale lor . Sau deloc ! Ea e motivul pentru care in fata casei, printre flori , pitici, si alte decoratiuni avem si cateva tufe de zmeura . Zmeura pe care fie-mea o pandeste  de la prima zmeurica roz si pana la ultima. E mai ceva ca un graur. Toata ziua e printre tufe ciugulind fructe aromate si delicate. Din cauza asta  i se mai spune "zmeurica" :)) . Si cu toate astea, anul asta am reusit sa fac si 2 borcane de dulceata. Zmeura noastra a fost mai roditoare decat a putut fie-mea sa manance :)) 


Ingrediente:

1 kg zmeura, 
500 gr zahar, 
1 lamaie


Preparare:

Spalam zmeura apoi presaram zaharul peste ea si o lasam la rece macar cateva ore (indicat e peste noapte) . Astfel va lasa suficient sirop pentru a nu mai fi nevoie de apa la fiert. 

Punem zmeura intr-un vas cu peretii mai grosi si o lasam la fiert cam 1 ora. Adaugam zeama de lamaie. 

Pregatim borcanele pe care le sterilizam (le spalam , apoi le punem la uscat in cuptorul incins, cu gura in jos) inainte de umplere. 

Punem dulceata in borcane, infiletam bine dupa care le acoperim cu o patura si le lasam sa se raceasca. 

Le etichetam si le depozitam in camara. 


S-aveti pofta !

Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...