vineri, 29 noiembrie 2019

Parjoale de cartofi si ciuperci


Când vine vorba de pârjoale de post, variantele sunt extrem de numeroase. Ne putem juca cu legumele după gustul fiecaruia. Si trebuie să o spun că până acum nu prea am iesit din tipar si m-am rezumat la cartof ca ingredient principal. Însă, cu siguranță voi incerca si alte variante.


Ingrediente:

2 cartofi ,
2 morcovi ,
o mână zdravana de bureti,
o ceapă ,
o legătură cu pătrunjel ,
3 linguri de pesmet,
3 căței de usturoi ,
sare și piper,
seminte de in.



Preparare:

Fierbem cartofii, îi curătăm de coajă și îi zdrobim cu furculita sau cu presa pentru piure. 

Curătăm morcovul si-l dăm prin razatoarea mica. 

Buretii îi oparim, îi scurgem de apă și-i dam prim masina de tocat sau la blender.
Eu am avut bureti de pădure (opintici/ghebe cum le spune în zona mea) însă dacă nu aveți sau nu vă plac puteti folosi si ciuperci champignon pe care le puteti pune si crude.

Ceapa si patrunjelul le tocam mărunt. 

Punem toate ingredientele intr-un vas, adaugăm usturoiul zdrobit, condimentam cu sare si piper si amestecam. 

Umezim mainile cu apă/ulei si formam chiftelutele pe care le trecem prin semintele de in si le asezam in tava unsa cu ulei. 
La fel de bine se pot praji și în ulei, însă noi incercam să renunțăm la prajeli din niscaiva probleme de sănătate (unii) sau de frica kg-lor in plus (altii).

Dam tava la cuptorul incins la 180 grade pentru 30-40 minute. 

Se pot servi cu sos de iaurt sau alaturi de o salata .


 S-aveti pofta !

Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...