marți, 13 noiembrie 2012

"Dulceata" de ardei iuti

Daca tot e toamna si pietele sunt pline de legume proaspete, gustoase, romanesti si mai ales crescute direct in lumina soarelui si nu in sere, iar culorile vii si aromele placute te imbie sa cumperi si din aia si din aia si din aia, m-am lasat si eu prinsa in acest vartej al shoppingului la piata.
De aceasta data, victime au fost ardeii iuti care mai verzi care mai rosii , dar carora le-am pus gand rau: sa-i "macelaresc" si sa fac din ei o dulceata numai buna de savurat alaturi de o friptura delicioasa !
Ingrediente:
1 kg ardei iuti ( de preferat rosii ca dau o culoare frumoasa dulcetii)
1 kg zahar,
1 litru otet de vin  9%
Preparare:
Se spala si se usuca bine ardeii apoi se curate de seminte, codite si nervuri. (eu am aplicat metoda cu 3 perechi de manusi sa fiu sigura ca nu trece iuteala la degete ...) . 

Dupa ce am terminat cu bine aceasta operatiune, am bagat ardeii in blender si i-am macelarit bini di tat pana am obtinut o pasta fina. 

Atentie !! Daca-i lasati mai mari riscati sa dati de cojite prin dulceata !!

Otetul se pune la fiert împreună cu zahărul . Când zahărul s-a topit de tot si începe să se lege siropul se adaugă pasta de ardei si se mai lasă la fiert încă vreo 30-60 minute ( depinde de cât de groasă doriti dulceata). 
Sfat ! Când considerati că este gata faceti vesnicul  test cu picatura si farfuria (daca nu va place consistenta, mai lasati la fiert). Mie personal mi s-a parut cam multa zeama si am mai scurs-o obtinand astfel un sirop de ardei iute 
pe care-l folosesc la saramuri, sosuri sau alte mancaruri picante. Da, eu iubesc mancarea picanta !

Se pune dulceata fierbinte in borcanele (eu am folosit din astea mici de 200 gr) spalate si sterilizate in prealabil, borcanele ce le puteti pune apoi la cuptor , la foc mediu pentru 10 minute, apoi vor ramane acolo sau intre paturi sa se raceasca in liniste. Se eticheteaza si se aseaza frumos pe rafturile din camara unde vor sta in asteptare pana la prima friptura care va urla "vreau dulceata de ardeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii".
Savoare picanta !!!

Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...