luni, 19 noiembrie 2012

Gulii umplute

Povestea acestor gulii e super-mega - simpla. Le vedeam frumos asezate in rafturi ori de cate ori mergeam la cumparaturi, insa niciodata nu le cumparam. Sau altfel spus, le ocoleam cu gratie. Motivul??? Nu stiam cum sa le gatesc ...De data asta insa....mi s-a pus pata pe ele.  Continuarea...o vedeti in cele ce urmeaza....

Ingrediente:
5 gulii,
300 gr carne tocata (de pui in cazul meu)
5-6 ciuperci,
1 ceapa,
1 legatura marar,
5 rosii cherry / 2 rosii "normale",
1 patlagica (adica o rosie verde, cruda)
sare, piper


Preparare:
Se curata guliile de frunze , daca au (ale mele aveau), se spala, apoi se taie un capacel in partea superioara. Daca vreti sa le folositi le pastrati, daca nu....la cos cu ele (capacelele). Se scobesc guliile de miez (cu o lingura), cu grija sa nu le rupeti . Daca sunt prea mari le puteti opari putin (scufundate 5 minute in apa clocotita).
Apoi ne ocupam de umplutura: se taie ceapa marunt si se pune la calit in 3 linguri de ulei. Se adauga ciuperciel taiate marunt si miezul de gulii. Se adauga si carnea  apoi se condimenteaza dupa gust. Se opreste focul, se adauga mararul tocat marunt si se umplu guliile.
Se aseaza frumos intr-un vas ce merge la cuptor. Se adauga apa cat sa cuprinda guliile.
 Eu am mai adaugat si un "sos" format din rosii cherry, patlagica, 1 ciupercuta si 1/2 ceapa, toate taiate marunt.
Se acopera vasul si se da la cuptor, la foc mediu pentru aproximativ 1 ora. Puteti verifica cu o furculita daca sunt fierte.


Se servesc calde, cu smantana / nu (dupa moft).
Alaturi de aceste gulii merge de minune un vin rosu !!!

Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...