miercuri, 11 decembrie 2013

Conopidă şi gogoşari în oţet cu zahar

Borcanul asta de gogosari e deja mancat. Legumele murate în felul asta (cu putin zahăr) merg aproape cu orice. Si cu friptură, şi la piure, şi la orez, si la...şi la... Şi au un gust...moamăăăă !!!
Dar abia acum mi-am dat seama ca nu v-am aratat si voua cu ce mi-am umplut camara astă toamna. Asa că, iata-mă  !! 
Ingrediente:
1-1,5 kg conopida
1-1,5 kg gogosari
1 telina, 
2 morcovi,
1 capatana usturoi, 
frunze de telina,
1 radacina hrean,
1 l otet de vin
2 cani zahar (cam 500g) 
1 lingura sare pentru muraturi
piper boabe,
foi de dafin,
frunze de stejar.


Preparare:
Se curata gogosarii, se spala bine si se pun la scurs cu gura in jos. Se presara peste ei amestecul de zahar si sare si se lasa peste noapte.

A doua zi, se scurge zeama lasata de gogosari si se amesteca cu otetul, sarea, piperul.

Conopida se desface in buchetele, se spala si se pune si ea la scurs.

Curatam morcovii si telina sei ii taiem felii.

Usturoiul se curata si el.

Hreanul se taie in 4 , pe lungime.

Asezam pe fundul borcanului frunzele de telina  apoi un strat de gogosari, unul de conopida, iar printre ele ingramadim morcovul,telina, usturoil , hreanul.

La final turnam otetul, punem 2-3 crengute de stejar (cu frunze evident), acoperim si ascundem borcanele in camara.


Un comentariu:

Stefy spunea...

numai buni pentru friptura de Sarbatori!!!

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...