duminică, 20 aprilie 2014

Ostropel de ciuperci cu mamaliga


Din Cartea de bucate aromate am ales sa prepar un Ostropel de ciuperci cu mamaliguta. Si o spun cu mana pe inima ca a fost o alegere inspirata. Chiar daca e o reteta de post, asa cum ne cerea Iuliana, gazda Provocarii "Week-end cu spor" lansata de Stefania, a fost super delicioasa. Desi am mai preparat aceasta reteta, mereu o numeam "ciuperci cu bulion si mamaliga" si niciodata nu m-am gandit sa-i spun ostropel. :)
Ba, sotul din dotare m-a intrebat "ai facut tu ciupercile? " si-i zic " nu" , la care el "ar fi culmea sa mai faci si ciuperci, ai fi o comoara pe langa casa" . Intelesesem la ce se referea...i-a placut mult gustul, dar ne-am amuzat un pic....






Ingrediente:

1 kg de ciuperci,
3-4 căţei de usturoi,
3 fire ceapa verde,
3-4 roşii proaspete (sau din conservă) -spune reteta originala.
Eu am folosit 3 linguri de gogosari in sos,
3 linguri de ulei,
sare, piper,
3-4 fire pătrunjel verde.

Preparare:

Am curatat ciupercile de pielita, le-am spalat si le-am pus la calit intr-o tigaie cu cele 3 linguri de ulei.  Peste ele am adaugat si ceapa verde taiata rondele mici si cateii de usturoi curatati si zdrobiti .

Dupa vreo 3 minute am adaugat 1 pahar cu apa (vreo 100 ml) si am lasat la fiert aproximativ 20 minute .

Am adaugat gogosarii in sos (dupa cum spuneam, reteta originala cere rosii uscate/proaspete/ in sos, insa eu n-am avut prin casa, de la aprozar am uitat sa cumpar si lenea nu m-a lasat sa mai fac un drum la magazinul de la colt, deci am improvizat) . si am mai lasat la foc mic cam 5 minute.

Am facut rapid si o mamaliga zdravana, ca nu putea lipsi de langa aceste bunatati. Cum? Simplu. Am pus ceaunul de tuci cu 1,5 litri apa, 1/2 lingurota sare si un praf de faina de porumb pe aragaz. Cand a inceput sa fiarba, am inceput sa presar faina si saamestec in acelasi timp. Dupa ce am pus cam 250 gr faina am adaugat si 2 linguri de ulei  si am lasat la fiert cam 15 minute. Am rasturnat-o apoi pe platou. Aburinda, atragatoare.

Inainte de servire am tocat marunt patrunjelul si l-am presarat peste ciuperci.

Un deliciu !!!

Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...