joi, 30 octombrie 2014

Paine neagra de secara



Asta cred ca este cea mai simpla paine pe care am facut-o vreodata. Din faina si apa. Si cateva seminte, aruncate pe ici colo. Insa, e absolut  delicioasa si mai ales sanatoasa.  Cu o culoare ademenitoare si in ton cu toamna de afara. 


Ingrediente:

200 gr faina de secara, 
1 lingurita sare, 
apa,
seminte  , optional (sucan, dovleac)

Preparare:

Am pus faina intr-un castron si am presarat sarea. Am adaugat pentru inceput putina apa (cam 100 ml) si am amestecat cu o spatula.  Pe parcurs am mai adaugat apa, daca nu s-a inmuiat toata faina si am renuntat la spatula , framantand cu mana pana am obtinut un aluat ferm, nelipicios. Intreaga operatiune de framantare a durat cam 10 minute.

Am invelit aluatul in folie alimentara si l-am dat la frigider pentru  jumatate de ora.

Dupa trecerea timpului, am scos aluatul , l-am modelat intr-o forma rotunda, l-am aplatizat putin (toata operatiunea se face pudrand cu faina suprafata de lucru, altfel....se lipeste) si l-am pus intr-o tava . Am uns cu putin ulei, am presarat semintele si putina sare grunjoasa si am dat la cuptor (incins in prealabil) pentru aproximativ 40 minute.


Cand s-a rumenit frumos si a inceput sa crape pe ici pe colo am oprit focul, am scos painea si ne-am batut pentru bucata cea mai mare.

E drept, nu e cea mai pufoasa paine, insa e delicioasa. Si e neagra (ca tot mi se reproseaza mereu de capul familiei :D "de ce nu iau paine neagra, de secara?". Cum de ce? Pentru-ca negrul din paine, nu e negru de secara de cele mai multe ori, ci de chimicale...dupa cum se tot vehiculeaza-n presa scrisa si vorbita. D-aia !!)

Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...