miercuri, 14 martie 2018

Supa crema de rosii si orez


Îmi plac supele cremă şi încerc diverse combinaţii. Unele mei reuşite altele nu. Cred că depinde de gusturi. De departe însă supa cremă de rosii cu puţin busuioc, e în topul preferinţelor. Şi dacă vara profit de roşiile proaspete şi parfumate din grădină, iarna îmi bag nasul în congelator şi scot o cutiuţă de roşii congelate (roşii tot din grădină culese). Am încercat şi cu roşiile existente pe piaţă în această perioadă, însă nu are nii un gust. Dar nici unul.
Aşa că acum nu-mi mai rămâne decât să mă rog să vină mai repede vara, nu de alta dar mai am rosii congelate numai de o portie de supă.
Supa de azi am îmbogaţit-o cu puţin orez, să fie mai saţioasă şi mai consistentă, numai bună de luat la pachet, la serviciu.



Ingrediente:

500 gr rosii,
1 ceapa,
1 morcov,
1dovlecel,
1/2 telina mica,
4 catei de usturoi,
1 leg.frunze de telina,
1 l supa de pui sau legume facuta cu concentrat / apa,
1 lingura orez,
sare, piper, busuioc
1-2 linguri ulei de masline


Preparare:

Curăţăm, spălăm şi tăiem în bucăţi potrivite ca mărime toate legumele.
Le punem la fiert în apă/supă.

Când sunt fierte bine (intră uşor furculiţa în ele) le scurgem de apă / supa în care au fiert  (pe care nu o aruncăm) . Legumele le pasăm după care le punem din nou în supă. Adăugăm orezul, condimentăm după gust şi mai punem la fiert 5-10 minute, la foc mic spre mediu. 

Oprim focul, presărăm busuiocul proaspăt sau uscat (de care avem). Lăsăm puţin să se răcorească şi servim. 


                    Reţeta merge la provocarea Week end cu spor, de luna martie, găzduită de dna Lubita care ne spune cele mai frumoase poveşti din bucătărie (după cum şi-a intitulat şi blogul). Din cele 3 categorii de reţete propuse, eu am ales să fac o reţetă de post (în ton cu dieta Rina – pe care mă tot chinui să o ţin şi să mai scap de 2-3 kile în plus, dar şi în ton cu Postul Paştelui (care mai are puţin şi se termină). În încheiere va invit sa încercati si voi aceasta delicioasa supa de rosii cu orez


S-aveti pofta !

Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...