miercuri, 6 iunie 2018

Prajitura cu caise si ciocolata


Cred că am făcut această tartă (prăjitură /pandişpan) de cel puţin 10 ori in iarna ce a trecut. Cu caise puse la congelator astă iarnă, fix pentru prăjituri. Nu m-am gândit însă ca va fi chiar atât de apreciată de kinderul din dotare.

Acum însă, au apărut din nou caisele proaspete, româneşti, pe piaţă şi cu siguranţă o voi mai prepara de câteva ori. Şi , clar , anul acesta voi pune mai multe caise la congelator.


Ingrediente:

caise (vreo 20 buc),
5 ouă,
5 linguri ulei,
5 linguri zahăr,
10 linguri făină,
½ plic praf de copt,
esenţă migdale,

optional - ciocolata (eu am avut bucati de oua kinder/bucati de ciocolata ramase prin casa)



Preparare:

Separăm ouăle .

Gălbenuşurile le frecăm cu uleiul şi esenţa de migdale.
Albuşurile le batem spumă , cu un praf de sare şi zahărul. Adăugăm gălbenuşurile şi amestecăm cu o spatula.

Presărăm făina amestecată cu praful de copt.

Ungem o tava cu ulei şi o tapetăm cu făină.

Turnăm compoziţia şi aşezăm deasupra un strat de caise .

Dăm tava la cuptorul încins în prealabil, la 180 grade, pentru 35-40 minute.


Scoatem tava şi turnăm ciocolata topită. Lăsăm să se răcească, pudrăm cu nucă de cocos / zahar vanilat, porţionăm şi servim.



Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...