duminică, 20 ianuarie 2019

Jurnal de dieta

Cum e si normal, dupa sarbatori s-au mai adunat 2-3 kg la cântar. Si se cunosc destul de binișor în viata de zi cu zi. Pantalonii ma strâng și ma mișc asemanator lui Baloo.

Așa că, mai de voie, mai de nevoie, mi-am spus ca-i cazul să mai tăiem din porții, să mai renunțăm la bunatați și să ne punemn ”hahahaul la slabit” cum spune un coleg de al meu 😅. 

Cu ajutorul unei prietene virtuale, tehnician nutrițitionist, încerc să-mi fac un plan alimentar, oarecum personalizat, care să ma ajute să scap de surplusul de grasime, dar care să nu pară o corvoadă. 

Acum 2 ani am tinut Rina (cu trisari din când in când) și am slabit vreo 7-8 kg. Am incercat să o reiau de cateva ori până acum, insa psihicul ”m-a lucrat” pe la spate și nu am mai reușit. 

Așa că, încercăm o nouă metodă: mâncat calculat, fără prajeli și grăsimi, fără cantități în exces, fără dulciuri, suc și alte cele ”pacatoase”.

Sfaturile primite au fost asa:
- multă apă (minim 2 l /zi) ,
- câte un pahar de apă înainte și după masa, la jumătate de oră, 
- fără băuturi acidulate, sucuri,
- porții mici,
- fără combinarea categoriilor de alimentela aceeași masă (adică interzis friptura + piure+salata),
- pâine integrala maxim 2 felii pe zi (dar nu la masa de seară),
- între mese se poate rontăi un fruct, daca e prea mare foamea, 
- masa principală și cea mai consistentă de altfel, să fie prânzul (nu cina cum era la mine până acum),
- supele/ciorbele pot fi mâncate în fiecare seară (un bol de 250 ml) , însă să fie pregătite din multe legume, carne slabă și fără grăsimi (ulei, smantână etc.) ,cel mult o lingura de iaurt.


Am dat startul de luni, 14.01.2019 cu un bagaj de 66,7 kg la o înălțime de 1,68 cm.


Meniul a fost asa:

Ziua 1
Md : cafea, fără zahar
P: o salata de ton (scurs bine de ulei) cu avocado, salata verde, rosii, castraveti și cateva masline verzi fara samburi.
C: ciorba de legume (morcov, mazare, pastai, cartof, telina) și carne de vita 

Ziua 2
MD: cafea, fără zahar
P: carne de vită la cuptor și 2 linguri de salată de bureți (murătură)
C: salată de crudități (măr, morcov, telină)



Ziua 3 
Md: smoothie cu ananas, banana și lapte de cocos + 1 cafea (fără zahar),
Prânz: Piure de conopida și țelină cu piept de pui fiert și condimentat cu sare, piper și oregano + salata de varza
Cina: legume la cuptor (dovleac, broccoli) cu sos de iaurt cu usturoi și putină branza (100 gr aprox).
Ziua 4
Md: piure de struguri, banana și sfecla rosie (200 ml) + cafea (fără zahar),
Pranz: salata verde, rosii, castraveți, măsline verzi fără sâmburi, ridichi și ouă de prepelita fierte (4 buc), puțină sare, ulei și otet
Cina: 3 felii de castravete, 6 masline verzi și 100 gr piept de pui la gratar cu muraturi + 3 lingurite tort (am fost la o petrecere și am trisat) 
Ziua 5
Md : 1 covrig + cafea (fara zahar)
Pranz: fructe (1 banana, 2 nectarine, 1 mar)  cu iaurt (400 ml) - impartit la 3 persoane 
Cină: un bol cu ciorba de perisoare (cu carne de pui)


Ziua 6
Md: Fructe  (banana, nectarina, mar) - cam1/4 din fiecare cu iaurt + cafea (fara zahar)
Pranz si cina (o singura masa) : ciorba de perisoare si legume (mazare, pastai, morcov, cartofi) dreasa cu ou si smantana .

Fiind foarte consistenta, dar si pentru-ca imi era pofta de o mancare (asa ca la mama acasa) am mancat aproximativ 350-400 ml ciorba (cu de toate) in jurul orei 15.00 si la cina am savurat un ceai.

Ziua 7
Md: fructe (1/2 mar+1/2 portocala) cu 3 linguri de iaurt facut acasa,
Pranz: salata de ardei copti si 1 ou  fiert  + 1 felie chisca + 3 saratele, 
Cina: supa crema de dovleac si 50 gr merluciu la cuptor.



Dupa primele 7 zile de dieta declar un minus de 1,1 kg (mai exact de la 66,7 kg la 65,6 kg)  iar eu sunt super multumita atat de minus cat si de faptul ca nu ma simt  privata de mancarurile preferate

Ziua 8
Md: 1 mar +vreo 10 miezi de nuca + 1 cafea (fara zahar)
Pranz: salata de varza, ardei gras, ridiche, castraveti, avocado și branza de vaci
Cina: ciorbă de oase vacuta cu legume (dovleac, morcov, telina, ceapa)

Ziua 9:
Md: cafea
Pranz: salata de orez salbatic si dovleac copt
Cina: ciorba de legume si oase de vita


Fotografia postată de Monica Horoiu.
Ziua10:
Md: cafea + miez de nuca
Pranz: 3 sarmale si 2 feliute de telemea de capra(vreo 50-70 gr)
Cina: salata de telina, mar si morcov, vreo 6 linguri de fasole fierte si 1/2 felie paine cu smantana si 4 patratele de ciocolata (bineinteles ca s-a vazut la cantar +100gr, dar imi asum)

Ziua 11:
Md: cafea + lapte cu cereale (orz, ovaz, hrisca)
Pranz: o lingura de pastai fierte in suc de rosii cu 1/4 pulpa dezosata la gratar si cateva felii de sfecla rosie coapta
Cina: bors de sfecla rosie (cu morcov, telina si dovleac)


Ziua 12:
Md: cafea
Pranz: salata verde cu rosii, ridichi , ardei gras si pulpa la gratar
Cina: bors de sfecla rosie

Ziua 13:
Md: lapte cu cereala
Pranz: varza cu carne de vita
Cina: bors de sfecla rosie

Ziua 14:
Md: lapte cu cereale
Pranz: o bucata de dovleac copt, 1 carnat de casa afumat, 1/2 felie de paine si vreo 6 cartofi pai prajiti (furati din farfuria copilului ca mi era pofta )
Cina: cateva legume coapte la cuptor (teline, dovleac, morcov) si salata de varza murata

Dupa doua saptamani in care mi-am schimbat oarecum modul de mancat, inregistrez - 2,1 kg , mai exact de la 66,7 kg la 64,6 kg. Destul de bine, in conditiile in care am mai trisat pe ici pe colo si nu am simtit efectiv ca sunt la dieta.

Ziua 15:
Md:cafea + 6 prune uscate hidrate intr un pahar cu apă,
Pranz: salata de dovleac copt si sfecla rosie 
Cina: ciorbă de sfeclă roșie



Ziua 16:
Md: cafea +fresh de kiwi și grapefruit,
Pranz: salata verde, ardei gras, masline și fasole boabe
Cină: salată de spanac, masline verzi, cas de oi sarat și ciuperci la gratar.

Ziua 17:
Md: cafea + kiwi cu iaurt,
Pranz: salata verde, castraveti, ridichi, avocado si temelea de capra ( 60-90 gr), 
Cina:cartofi prajiti + 1 felie de pâine si 5 linguri salata de pipote cu maioneza

Ziua 18:
Md: lapte cu cereale
Prânz: ciorba de perisoare
Cina: 1 felie de pâine cu miez de nuca si 2 biscuiti cu ciocolata

Ziua 19:
Md: iaurt (100 gr) cu 1 portocla rosie si 1 lingura mix fibre
Prânz: salata verde, rosii, ardei, castraveti

Ziua 20:
Md: lapte cu cereale+cafea
Pranz: 1 pulpa de pui la cuptor, 3 felii de pâine cu salam, cascaval, sunca, cateva dulciuri din comert, 1 pahar suc.
Cina: hribi cu smantana, mamaliga, cas sarat de oi si prajitura cu mere.

Ziua 21:
Md: fructe cu iaurt + cafea cu lapte,
Pranz: 1 felie de panetone, 1 pahar suc și un pumn de alune in crusta picanta
Cina: ficat de porc la cuptor, popcorn

Cum era si normal, după dezmățul culinar din ultimele zile, cântarul a urcat la 64,8 kg, însă am avut un botez in familie și .....am luat-o prin balarii.Nu e o scuza, nu e corect însă îmi asum. 

Ziua 22:
Md: cafea
Pranz: salata cu spanac, rosii , castraveti, ardei gras și pulpa de pui (fara piele) la cuptor.
Cina: 1/4 cartof dulce, o felie de dovleac (cam 150 gr) coapte la cuptor cu aprox. 100 gr brânza de vaci proaspătă și salata de rosii, ceapă si avocado.

Ziua 23:
Md: kiwi, portocala rosie și 1 lingura de lapte de cocos (blenduite impreuna) + cafea
Pranz: pasta de ficat, rosie și ardei gras
Cina: brocoli sotat cu usturoi

Ziua 24:
Md: cafea
Pranz:
Cina:

Ziua 25:
Md: cafea
Pranz: ardei gras cu crema de branza de vaci (branza frecata cu 1 lingura de iaurt si marar) si dovleac copt.

Cina: branza de vaci cu ceapa si dovleac copt

Ziua 26:
Md: cafea
Pranz: mix de salata verde și porumb si omleta
Cina: 

Ziua 27:
Md: lapte cu cereale de orez, hrisca si mei
Pranz &Cina: legume la cuptor (morcov, telina, dovleac) cu pasta de ficat si salata de rosii +o eugenie cu crema de vanilie.

Ziua 28:
Md: lapte cu cereale de orez, hrisca si mei + 1 clatita cu gem de mere.
Pranz & Cina: salata de varza. morcov si ridichi cu pui la cuptor și o lingura piure de cartof,
In timpul zilei am mai rontait si ceva miez de nuca.


După o luna de așa zisa dieta, declar un minus de fix...-2,9 kg. Azi cantarul mi-a arătat 63,8 kg. Sunt sigura ca daca nu as fi trisat la modul la care am facut-o , sigur minusul ar fi fost mai mare. Insa, cu riscul de a ma repeta, sunt multumita. Nu urmaresc o scadere brusca in timp record ci o greutate care sa fie pe placul piticilor pe care i am . Mi as dori sa ajung undeva la 58-59 kg. Nu stiu daca voi reusi, dar incerc.

Ziua 29:
Md: 2 mandarine+ cafea
Pranz: salata de varza, morcov, masline si piept de pui la cuptor
Cina:


Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...