joi, 23 iunie 2011

Bors (ciorba) din cocos de tara

Dupa ce timp de 3 zile ne-am"indopat" doar cu gratare, friptane......si iar ....carne (datorita escapadei la munte), burtile ghiftuite cereau si ...ceva lichid. Si cum la putere era carnea de pasare, am facut un bors (ciorba, cum spun unii) din carne de cocos (pasarea, nu fructul)

Ingrediente: 
carne de cocos/gaina de tara,
2-3 morcovi,
2-3 cartofi,
zarzavat proaspat (leustean, patrunjel,telina),
2-3 cepe,
2-3 rosii,
putina fidea/taitei,
1 litru bors,
condimente.

Pentru servire: smantana si ardei iute.

Preparare:
Carnea de la un cocos (in cazul nostru capete, gheare, spate, ficateii, pipotele...ca pulpitele, aripile si pieptul au devenit gratare), se spala bine bine si se pune la fiert intr-o oala cu 2-3 litri de apa (in functie de cantitatea dorita).
....noi am avut 4 astfel de oratanii la dispozitie: 2 din ograda lui Mihai (pentru care ii multumim) si 2 din ograda mea. Acu`, ca or fi fost gaini, ca or fi fost cocosi...nu mai stim , pentru-ca spre norocul nostru toate 4 oratanii au fost "livrate" gata curatate, parlite si penite , inca de acasa, de mamele din dotare.
Singura mea indatorire de bucatar a fost sa transez carnea si s-o asez pe "caprarii" : pentru gratar, pentru ciorba, pentru friptura....in functie de dorintele fiecaruia.
Dupa ce a fiert bine carnea (Verificaţi cu o furculiţă care trebuie să intre în carne, dar să opună totuşi rezistenţă), adaugam legumele (care intre timp au fost curatate, taiate in bucati medii si undite un pic) si mai lasam la fiert. Rosiile le decojim, le taiem si le azvarlim in oala.
Adaugam borsul si lasam totul la fiert. In cazul nostru, procurarea de bors proaspat in varf de munte a fost o noua provocare.....am batut din poarta-n poarta pe la vreo 5 case, pana am gasit o bunica gospodina care abia "umpluse bors maica, si nu-i chiar atat de acru", dar ne-am descurcat pana la urma.
Am condimentat cu sare şi piper dupa gust si am lasat să dea totul in clocot, dupa care am adaugat tăieţeii şi verdeaţa tocată.
Am lasat să fiarbă tăieţeii pe jumătate şi am oprit focul. (Tăieţeii îşi vor continua fierberea şi după ce focul este oprit.)
Am servit borsul fierbinte, in castroane de lut, in care fiecare si-a pus smantana dupa gust (care mai multa, care mai putina, care de loc) si cu ceapa verde (din gradina gazdei) pentru-ca nu ne-a dat prin cap sa luam cu noi si cativa ardei iuti. Deh, cine se gandea ca ni se va face "foame de bors" .......

 

 
Pofta buna !!

Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...