marți, 21 iunie 2011

Gem (dulceata) de capsuni

Tot vazand pe diferite site-uri pregatelile gospodinelor pentru iarna, --compoturi, gemuri, dulceturi,--- parca mi s-a facut si mie pofta de gatit bunatati pentru a umple camara. Asa ca m-am hotarat sa fac o dulceata de capsuni.
Pret....20 lei pt. 4borcanele de 330 gr.
Ingrediente:
2 kg capsuni (romanesti),
1 kg zahar,
1 lamaie.

Preparare:
Se spala bine capsunile si se pun la fiert intr-o oala mare impreuna cu zaharul. La inceput (pana se topeste zaharul) se invarte oala, fara a amesteca cu lingura pentru a nu sfarama capsunile. Dupa ce se topeste zaharul si devine sirop, putem amesteca linistite, dar cu grija.
In timp ce fierbe, dulceata o sa faca spuma din cauza impuritatilor din zahar (asta o stiu tot de la o gospodina).Astfel, din cand in cand indepartam acea spuma cu o paleta. Eu am fiert dulceata cam 3 ore pana s-a legat (n-am folosit nici un fel de conservanti  din comert).
Pentru a verifica consistenta, puneti pe o farfurie putina dulceata si lasati sa se raceasca. Daca se intareste un pic inseamna ca este gata.


Dupa ce a fiert, adaugam lamaia taiata felii si lasam dulceata sa se raceasca, dupa care, se pune in borcane si se depoziteaza in camara, pentru clatite, sau pt a unge o felie de paine.
Mie din 2 kg de capsuni, mi-au iesit 4 borcanele de 330 gr de dulceata, desi eu ca un haplea ce sunt imi pregatisem vreo 6 borcane de 400 gr.

Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...