joi, 30 iunie 2011

Dulceata de cirese dulci




          Momentan sunt tot la capitolul pregatiri pentru iarna, asa ca va "expun" reteta mea de dulceata de cirese dulci. Trebuie sa recunosc insa, ca-mi place sa fac "dulceturi" pentru-ca nu necesita cine stie ce efort, migala, indemanare. Unde mai pui aroma care-ti cuprinde bucataria (zau asa, de-ar fi dupa mine as dormi cu nasu-n oala, atat de mult imi place)...



Ingrediente:

2 kg cirese dulci,
750 gr zahar,
1 lamaie.



Preparare:

Se scot samburii din cirese (cu aparat special, sau cu mana, cum am facut eu) si se pun la fiert intr-un vas de preferat cu peretii mai mici, impreuna cu zaharul.

Scosul samburilor este cea mai plictisitare si de durata operatiune, ca in rest nu trebuie decat sa puneti totul la foc mic si gata....dupa cateva ore e gata dulceata.
Mai amestecati din cand in cand, in vas, cu o lingura de lemn. Dupa ce ati fiert aproximativ 2 ore ciresele, scoateti cateva linguri pe o farfurie si vedeti cat de groasa e dulceata cand se raceste

Cand ajunge la consistenta dorita de dvs, opriti din fiert si adaugati lamaia taiata felii (eu trebuie sa recunosc ca am uitat complet de lamaie, insa dulceata a iesit super buna si asa).

 Sterilizati borcanele, adica le spalati cu apa calduta si putin detergent de vase, apoi le clatiti bine si le puneti la uscat in cuptorul incalzit. La fel procedam si cu capacele.

Cand dulceata s-a racit complet, o punem in borcane, le etichetam si la camara cu ele.

E ideala pentru un mic dejun, pentru clatite si chiar simpla, mancata cu lingura direct din borcan.
Eu trebuie sa recunosc , ca nu m-am putut abtine sa nu devorez (chiar daca era miezul noptii) o felie de paine  neagra, cu unt si cu dulceata.

S-aveti pofta!

Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...