miercuri, 30 ianuarie 2013

Friptura de vita si couscous cu legume

 Trebuie sa recunosc ca am ocolit couscous-ul  sau cuscus-ul? multa vreme. De ce ? Nu stiu nici eu. Insa, dupa cum v-am mai povestit kinder-ul din dotare e foarte mofturos la mancare. Nu tu orez, nu tu paste, nu tu piure..nu tu multe. Si intr-o seara, tot foind programele la tv am vazut o reteta de couscous cu piersici (pe care o sa v-o prezint curand) special pentru copii mofturosi. Si daca tot am luat ditai cutia de 1 kg de cous cous, am zis hai sa fac si garnitura pentru adulti, tentata in primul rand de timpul scurt si modul usor de preparare.
Ingrediente:
1 cana de couscous (aproximativ 200 gr),
1 morcov,
1 pastarnac,
1 fir praz (mic)
500 gr carne de vita (pulpa),
200 ml vin,
2 foi dafin,
1 lingurita seminte coriandru,
sare, piper.

Preparare:
Am pus la fiert apa pentru couscous. Ca si cantitate eu am folosit 2 cani de apa (cana cu care am masurat si couscous-ul). Intre timp am taiat legumele cubulete si le-am calit , apoi le-am adaugat in apa fiarta pentru couscous. Cand apa a aclocotit, am stins focul si am adaugat couscous-ul. Am condimentat dupa gust si am amestecat. Apoi am acoperit vasul  pentru 5 minute, amestecand din cand in cand.
 Carnea de vita am taiat-o felii si am pus-o la prajit , in ulei incins, pentru 2 minute pe fiecare parte. Am adaugat vinul, un pahar de apa, foile de dafin si coriandrul. Am condimentat dupa gust, am acoperit cu un capac si am lasat la fiert pana scade tot lichidul si formeaza un sos delicios (cam 30 minute).
 Pofta buna !!!!

Si acum intrebare: credeti ca e nevoie sa mai scriu la ingrediente si apa sau 2-3 linguri ulei ?? De obicei nu scriu, ca ma gandesc ca oricine are in casa asa ceva, insa am primit cateva remarci "binevoitoare" de genul > "pai de ce n-ai spus la ingrediente ca trebuie si apa? " 

2 comentarii:

marianadescu spunea...

Pare ca e tare buna friptura ..Am sa fac si eu reteta ta. Pana acum carnea de vita la mine iesea tare ca opinca. Ori carnea e de vina, ori io.......is nepriceputa. Pupici

Monya spunea...

Nasica...nepriceputa n-ai cum sa fii parol !!!! sigur carnea e de vina !!! va puuuuuuuup !!!!

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...