marți, 14 mai 2013

Pulpa de iepure in crusta crocanta de alune

Ca ma chinuie talentul prin bucatarie, stiti deja. Ca fac experimente culinare pe familia mea, stiti  si asta...Si daca tot stiti atatea, trebuie neaparat sa va povestesc cum am raspuns provocarii lansate de Teo si Costa d`Oro (eu sper ca intr-un mod placut, dar asta ramane de vazut.)
Si uite asa am pus mana pe una bucata pulpa de iepure.M-a vazut kinderul din dotare "mami ce-i acolo?" "Iepuras , sa facem papa" zic eu. Dang !!Boing !!! Mare greseala. Imediat incepura urletele:" nuuuu mami...nu papa iepulasu` ...ooooaaaaa....nu iepulasu` " Las totul deoparte, explic copchilului ce si cum, il plasez mai departe la tati, si iau iar bucata de carne in mana. O intorc pe toate fetele si pana la urma deliberez: daca tot e iepure o sa-i fac o garnitura din "mancare de iepure" : morcov, sfecla, alune...si bonus dulceata de ardei iuti cu stafide. 

Si acum sa trecem la treaba.

Ingrediente:
o pulpa de iepure(cam 1 kg carne),
4 morcovi,
1 sfecla rosie (cam 300 gr),
100 gr alune,
50 gr stafide,
60 ml ulei Costa d`Oro,
50 ml vin alb,
50 ml apa,
1 cub unt,
3 foi dafin,
o crenguta de busuioc verde,
sare, piper. 


Preparare: 
Intai de toate am pus carnea de iepure la marinat intr-un amestec din: apa, ulei , vin , foi de dafin , busuioc, sare si putin piper. Am dat la rece pentru vreo 2 ore. 
Intre timp am sfaramat alunele fix ca-n epoca de piatra: am invelit punga intr-un prosop si le-am altoit bine de tot cu succitorul de aluat.
Am copt sfecla rosie (e mult mai buna decat fiarta), am taiat-o felii si am pus-o la marinat  cu 3 linguri ulei Costa d`Oro, otet de vin alb, chimen, 1 foaie dafin si 50 gr zahar. (operatiunea asta am facut-o cu o zi inainte de prepararea fripturii)
Am fiert morcovul si l-am facut piure cu putin unt (de casa).
In dulceata de ardei iuti am adaugat stafidele si am lasat la marinat.
Am scos carnea de la marinat, am tavalit-o prin alunele sfaramate si am asezat-o frumos in tava in care am turnat si amestecul lichid in care a stat pulpita.Am acoperit si am dat la cuptor pentru 1 ora si 20 minute.
Cand a devenit maronie si a capatat o crusta crocanta, am pus pe farfurie si am servit cu dresing de dulceata de ardei iuti si stafide.
Stiu, stiu...iepurele nu mananca ardei iuti...insa dulceata asta da o nota aparte mancarii !!!
 Iar de data asta iepurele a fost mancat !!
Pofta buna!!

2 comentarii:

Oana spunea...

Grozava reteta! Mult success la concurs!

Monya spunea...

Multumesc Oana!

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...