marți, 6 februarie 2018

Cornulete fragede cu untura si rahat


Cornulete nu am mai facut de când eram la grădiţiţă cred (eh, nu chiar aşa, dar vreo 10-12 ani maxim aveam, ultima dată când a mirosit a cornuleţe de casă în bucătăria noastră). Anul asta însă, m-am hărnicit/m-a lovit pofta, nici nu stiu cum să spun, însă m-am înnarmat cu cele necesare şi o zi întreagă am copt cornuleţe. Mici şi drăgălaşe. Întinde foi, taie triunghiuri, taie feliuţe de rahat, înfăşoară-le în aluat, aşează-le în tava, coace-le şi ia toate operaţiunile de la capăt. Şase ore per total (nici mai mult nici mai puţin). 



Ingrediente (pentru portia de baza- eu le-am triplat de aia mi-aluat o zi intreaga):

250 gr untură, 
200 gr smântână cu min. 20% grăsime,
25 gr de drojdie (1 cub),
2 gălbenuşuri,
1 linguriţă de coajă de lămâie,
1 lingură de zahăr vanilat,
aprox. 900 gr de făină ,
un praf de sare,
250 gr rahat,
zahăr vanilat pentru pudrat




Mod de preparare

Cernem făina împreună cu un praf de sare într-un bol încăpător.

Frecăm drojdia cu o lingură de zahăr vanilat, până se înmoaie, apoi o punem în bolul cu făină.

Adaugăm untura, smântâna, cele două gălbenuşuri şi coaja rasă de lămâie.

Frământăm până obţinem un aluat omogen. Dacă aluatul este prea moale, mai adăugăm puţină făină.

Acoperim bolul cu un prosop şi lasăm aluatul să crească o oră într-un loc călduţ, ferit de curent.

Rupem bucăţi din aluat şi întindem foi dreptunghiulare. Cu o forma de tăiat sau cu cuţitul, taiem aluatul in triunghiuri. Pe una din laturi punem bucătele de rahat, rulăm si asezam cornuleţele în tavă  tapetată cu hârtie de copt.

Coacem cornuleţele timp de 15 minute , în cuptorul încins la 180 grade. Când sunt gata, le scoatem , le lăsăm puţin la răcit apoi le pudram generos cu zahăr.





Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...