sâmbătă, 17 februarie 2018

Rulada cu carne tocata de porc și vită, branza de vaci , morcov si masline

 

La Crăciun cred că am făcut mai puțini cârnați decât de obicei. Sau poate au fost mai buni și s au mâncat mai repede. Nu știu exact, însă s-a cerut un bis. Și cum carnea din bio-porcul din cotețul părinților si-a găsit alte întrebuințări, am mai cumpărat vreo 5 kg pe care am amestecat-o cu carne tocată de vită. De această dată însă, era prea multă, așa că am pus la congelator câteva pungi (pentru ardei umpluți, pârjoale sau mai știu eu ce idei culinare crețe). 
Colac peste pupăză, de ceva vreme am una bucată soț diagnosticat cu gastrită și trebuie să țină regim așa că adio prăjeli, mâncăruri grase, usturoiate condimentate etc. Trecem pe fiert, grătar, cuptor iar eu, ei bine eu sunt într-o mare pană de idei. Zilele astea însă, tot mancând legumele puse astă vară la congelator am dat și peste punga de carne tocată așa că am scos-o cu gând sa fac ceva pârjoale însă m-am răzgândit repede și am ales să fac o ruladă. Și asa a ieșit e vedeți aici. 


Ingrediente:

1 kg carne tocată (amestec vită + porc),
3 căței usturoi,
100 gr măsline negre feliate,
1 morcov,
2 ouă,
150-200 gr brânză proaspătă de vaci,
sare, piper,
mărar și pătrunjel proaspăt,
3-4 linguri suc de rosii


Preparare:

Punem carnea tocată într-un castron.

Peste ea adăugăm ouale, verdeata tocată mărunt, usturoiul și brânza de vaci.

Morcovul îl curățăm, îl tăiem în jumătate , pe lungime, și-l pune la fiert 5-7 minute.

Cât fierbe morcovul, amestecăm in copoziție.

Pregătim o tavă , de chec/cozonac, în care vom pune rulada.

Umezim o bucata de hârtie de copt (mai mare decât tava de chec) și o așezăm pe masă. Pe hârtie întindem carnea tocată (ca pe o foaie de păcintă). Presărăm măsline iar în mijloc așezăm morcovul. 

Rulăm carnea , o învelim în hârtia de copt. La capete, răsucim hârtia ca la bomboanele de pom. Așezăm rulada în tava, cu capetele de hârtie dedesubt.

Peste ruladă, adăugăm sucul de rosii și apă până o acoperim.

Dăm la cuptor pentru 60-65 minute . Când este gata, o lăsăm căteva minute să se răcorească, o socatem din hârtie, o feliem și o servim. 

Noi am avut alături niste orez, dar merge și doar cu o salată.


 S-aveți poftă !


Un comentariu:

Laura spunea...

Arata delicios ! :)

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...