marți, 20 februarie 2018

Testare aspirator Rowenta Clean and Steam RY7557


            Am primit coletul de la @BUZZStore Romania cu nerăbdare (mai ales că habar n-avem ce voi testa – de data asta, Campania a fost mai mult decât generoasă şi a avut o gamă variată de produse oferite spre testare – oale, tigăi, mixere, fier de călcat, aspiratoare - care mai de care mai ochioase şi mai atrăgătoare). Era imens. L-am desfăcut imediat şi am descoperit că voi testa aspiratorul Rowenta Clean and Steam RY7557. Un fel de 2 în 1 cum s-ar spune : şi aspirator şi mop. L-am asamblat conform instrucţiunilor şi l-am pus la treabă.

           După câteva utilizări pot spune că în proporţie de 95% sunt mulţumită de cum funcţionează . Pentru restul de 5% cred că-mi lipseste mopul cu găleata cu soluţii chimice de curatenie J



Caracteristicile tehnice sunt  cam astea de mai jos:

Aspirator cu abur cu cablu 
Tehnologie ciclonică 
Putere 1700  W
Motor By Pass 
Reglaje abur (min /mediu /max) 
Autonomie abur - min & m²   Până la 40 min 
Timpul de încălzire     30 sec 
Indicator de abur pregătit        
Duză de aspirare (vid)  Dual Clean & Steam 
Capacitatea recipientului/sacului pentru praf 0,4  L
Capacitatea rezervorului de apă    0,7  L
Rezervor de apă detașabil        
Filtru anticalcar*2 
Accesoriu pentru depozitare verticală             
Mop cu microfibră pentru toate tipurile de podele și suprafețe dure 
Lungimea cablului de alimentare 7.5  m
Poziția de staționare     
Nivel de zgomot 84  dB(A)
Mâner buclă     
Tub telescopic   
Dimensiuni (LxlxÎ) 259x272x1210  mm
Greutate 5.4  kg
Culoare Alb și argintiu


În ceea ce mă priveşte, din punct de vedere tehnic şi functional, aspiratorul are un mare plus, pentru funcţia de curaţare cu abur. Având un copil sensibil (suspect de astm) praful de casa mi-a devenit cel mai mare duşman. Şi cureţenia se făcea cu “n” produse speciale (şi scumpe şi unele dintre ele ineficiente sau cu mirosuri înţepătoare). Acum însă, e suficient să trec cu noua mea "jucărie" şi podeaua rămâne curată. În plus, faptul că dintr-o singură mişcare aspir toate impurităţile dar in acelasi timp dezinfectez şi parchetul/gresia e un mare avantaj (scurtez timpul alocat curăţeniei şi îl pot valorifica altfel).

Un alt avantaj şi o economie considerabilă (cu toţii ştim că produsele de curăţenie nu sunt foarte ieftine şi fac o mică gaură în buget) e dată tot de funcţia de curăţare cu abur , fiind suficient să umplem rezervorul cu apă (fara solutii de curatenie) şi să apăsăm butonul “start”.

L-am probat şi în bucătărie pe gresie. Curăţă toate urmele de grasime, ulei , cafea sau tot ce sare pe jos într-o bucătărie în care se găteşte. Dacă insistăm puţin (asta însemnând mişcări du-te-vino repetate) curăţă foarte bine şi rosturile (tot fără soluţii special şi fără a fi nevoie să stăm în genunchi şi să frecăm cu peria).

Mopul se demontează/montează foarte uşor şi poate fi curăţat chiar şi în maşina de spălat.

Dacă vrei sa iei o pauză sau să vorbeşti la telefon, sau dacă te strigă ala mic că e o “urgenţă” doar îndrepţi aspiratorul şi el rămâne fixat în picioare exact acolo unde-l laşi (astfel nu mai rişti să te împiedici în componente când revii).

Datorită accesoriului de fixat în picioare, poate fi depozitat pe verticală şi ocupă foarte puţin loc (e ca un mop puţin mai gras J)

Cârcotaşă fiind din fire, evident că i-am găsit şi minusuri. Mai exact , mi-e oarecum incomod butonul de eliberare a aburului, pe care trebuie să-l ţii mereu apăsat pentru a funcţiona, iar dacă suprafaţa ce trebuie curatata este mai mare, la un moment dat îţi oboseşte degetul/mâna.

Fiind un produs nou pe piaţă mă asteptam să fie mai silenţios, însă nu este(nu poti aspira cand doarme copilul). 

Cablul de alimentare are o lungime de 7,5 m , ceea ce îţi oferă o libertate de mişcare destul de bună. Însă atunci când e desfăcut complet există riscul de a te încâlci în el . Mi-ar fi plăcut dacă ar fi avut un sistem de strângere ca la aspiratoarele clasice. Dar repet, pot trece cu vederea peste aceste “minusuri”.

Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...