luni, 20 august 2018

Cum conservam pentru iarna ardeiul gras pentru umplut


În ultima perioadă, am tot întâlnit gospodine întrebând şi mai ales căutând soluţii pentru conservarea ardeilor graşi pe iarnă, pentru a-i putea folosi mai târziu la prepararea ardeilor umpluţi, cu gust adevarat de vară. Pentru-că, nu-i aşa, legumele pe care le găsim iarna pe piaţă au de cele mai multe ori gust de plastic, sau mai bine spus nu au nici un gust.

Până anul trecut nici nu m-am gândit să conserve ardei graşi pentru umplut. Si asta pentru-că nu fac foarte des ardei umpluţi. Sau de lene sau de comoditate. Nu ştiu.

Însă anul asta e pentru a doua oară când pun ardei gras la congelator, pentru iarnă. Metoda este foarte simplă.

Luăm ardeii graşi , îi spălăm şi le scoatem cotorul si seminţele.

Punem o oală cu apă pe foc şi când clocoteşte punem ardeii în apă. Lasăm să dea 2-3 clocote (până se înmoaie puţin) apoi îi scoatem şi-I punel la scurs/răcit într-o sită.

Când se răcesc , îi punem unul in altul şi -i punem în pungi (4-6-8) câţi ştiţi că folositi pentru o masa. Eu pun câte 8 în pungă. Fix pentru două mâncăruri.


Cand vrem să-i preparăm îî scoatem de seara de la congelat şi-i lăsăm să se dezgheţe în frigider.

Îi umplem şi-i punem la fiert. Sunt la fel de buni ca şi cei proaspeţi. Singura “problema” este , că în ardeii opariti si congelaţi am impresia că încape mai multă umplutură decât în cei proaspeţi. Parcă-s mai elastici J



Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...