marți, 21 august 2018

Pasca cu smantana , fara aluat


Deşi este o reţetă de pască, pe care, cel puţin noi românii, o pregătim doar de Paşte, eu cred că această reţetă poate fi preparată în orice moment al anului, bucurându-ne astfel de o prăjitură rapidă şi gustoasă. 


Ingrediente:

900 gr smântână,
6 ouă ,
6 linguri cu făină ,
8 linguri cu zahăr ,
coajă de lămâie ,
esenţă de vanilie,
½ lingurită sare


Preparare:

Separăm ouăle și batem albușurile spumă, cu un praf de sare, apoi adăugăm zahărul treptat.

După ce am bătut compoziția de albuș, ca pentru pandișpan, adăugăm pe rând gălbenușurile, pe care le încorporăm cu mişcări uşoare de jos în sus, cu o spatula/lingură.

Încorporăm şi  smântâna, amestecând uşor în compoziţie după fiecare lingură cu smântână.

La final adaugăm făina şi aromele (coaja de lamâie şi esenţa).

Puteti adauga si stafide, daca va plac.

Tapetăm o tavă cu puţin unt/ulei şi o pudrăm cu făină, sau putem alege varianata mai simplă – hârtia de copt (ne va fi astfel şi mai uşor la scos din tavă). Eu am ales să folosesc metoda clasică cu unt şi făină.

Turnăm compoziţia în tavă şi dăm la cuptorul încins în prealabil, la 180 gr, pentru 55-60 minute. Când este rumenă , scoatem tava, lăsăm să se răcorească puţin apoi o scoatem pe un platou/gratar la răcit. Nu o lăsăm să se răcească în tavă, deoarece se sbureşte şi prinde acea textură de “aluat crud”.


Pudrăm cu zahăr , feliem şi servim.




S-aveti pofta !

Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...